Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Alan Seçmeli II ( Çoklu Ortam Programlama) | BTE 323 | 5 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SELÇUK SIRRI TERCAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Emre Çam |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çoklu ortam nesneleri kullanan yazılımların tasarlanması, geliştirilmesi ve test edilmesi. Çoklu ortam teknolojileri ile ilişkili sistem çağrıları ve uygulama programlama arabirimlerinin kullanılarak uygulamalar geliştirilmesi |
Dersin İçeriği | Çokluortam nesnelerinin incelenmesi bilgisayar ortamında çokluortam nesneleri kullanarak çalışan uygulamalar geliştirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çokluortam kavramını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
2 | Ses nesneleri bulunduran bilgisayar uygulamaları geliştirir | Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, Performans Görevi, Sözlü Sınav, Ödev, Sınav , |
3 | Animasyon nesneleri bulunduran bilgisayar uygulamaları geliştirir | Proje Temelli Öğrenme , Deney / Laboratuvar, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Problem Çözme, | Sözlü Sınav, Sınav , Proje / Tasarım, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Resim nesneleri bulunduran video nesneleri geliştirir | Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Anlatım, | Performans Görevi, Proje / Tasarım, Sözlü Sınav, Ödev, Sınav , |
5 | Video nesneleri bulunduran video nesneleri geliştirir | Anlatım, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Deney / Laboratuvar, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
6 | Çokluortam nesneleri kullanan uygulama arayüzlerini tasarlar | Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , | Performans Görevi, Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çokluortam kavramı ve bilgisayar uygulamaları | Ders notu bölüm 1 |
2 | Çokluortam API´leri | syf 10-15, Ders notu bölüm 2 |
3 | Resim nesneleri ile çalışmak | syf. 21-28 |
4 | Temel resim maniplasyonlarını programlamak | syf. 30-53 |
5 | Gelişmiş resim düzenleme işlevleri | syf. 61-83 |
6 | Animasyon nesneleri ile çalışmak | syf. 94-98 |
7 | Animasyon nesnelerini programlamak | syf 102-118 |
8 | Ses nesneleri ile çalışmak | syf. 123-131 |
9 | Ses nesnelerini programlamak | syf. 135-150 |
10 | Ses kaydı ve gelişmiş ses efektlerini programlamak | syf. 151-160 |
11 | Ses karıştırma efektlerini programlamak | syf 165-194 |
12 | Video nesneleri ile çalışmak | syf. 201-220 |
13 | Video nesnelerini programlamak | syf. 220-230 |
14 | Çokluortam arayüzlerini programlamak | syf. 237-264 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notu (Selçuk Sırrı Tercan, 2012) |
Ders Kaynakları | Python Multimedia Beginner´s Guide (2010) Ninad Sathaye |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 20 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |