Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Edebiyatında Okur Merkezli Yaklaşımlar | TRE 528 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | BEKİR İNCE |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin ana amacı, özellikle Cumhuriyet döneminde yazılan modern ve postmodern eserlerin anlaşılmasında okur merkezli kuramların önemini ortaya koymak ve ana dili eğitiminde bu kuramlardan yararlanmanın yollarını göstermektir. Böylece edebi estetiğe sahip bireylerin yetişmesine katkı sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu derste başlıca okur merkezli kuramların tanıtılması ve tartışılması hedeflenmektedir. Dersin bitiminde öğrenciler, eleştirel bakış açıları ve yöntemleri hakkında farkındalık kazanarak okur merkezli okuma konusunda bilgi sahibi olurlar. Okur merkezli kuramlardan “Alımlama Estetiği Kuramı”na göre Türk Edebiyatından modern ve postmodern eserlerin okunması, anlamlandırılması ve Türkçe derslerindeki metinlerin bu okuma kuramlarına göre işlenmesi için ders işleme modeli oluşturulması bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okur merkezli kuramları sayar ve açıklar. | ||
2 | Modern dönem eserlerini tanır ve bu eserleri okur merkezli kuramlarla tahlil eder. | ||
3 | Postmodern dönem eserlerini tanır ve bu eserleri okur merkezli kuramlarla tahlil eder. | ||
4 | Anadili eğitiminde bu kuramların önemini kavrar ve kullanır. | ||
5 | Anadili eğitimi bağlamında okur merkezli kuramlar aracılığıyla edebi metinlerdeki çok anlamlılığı gösterir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Edebiyat öğretimine eleştirel yaklaşım ve edebiyat öğretimine ilişkin kuramlar | |
2 | Metin ve yazar merkezli metin okuma yaklaşımları | |
3 | Okur merkezli metin okuma yaklaşımları | |
4 | Okur merkezli yaklaşımlar ve Alımlama Estetiği Kuramı | |
5 | Söz eylem kuramı | |
6 | Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin okur merkezli kuramlar doğrultusunda yeniden değerlendirilmesi | |
7 | VİZE | |
8 | Uygulama örnekleri ve sunum | |
9 | Uygulama örnekleri ve sunum | |
10 | Uygulama örnekleri ve sunum | |
11 | Uygulama örnekleri ve sunum | |
12 | Uygulama örnekleri ve sunum | |
13 | Dersin genel değerlendirmesi | |
14 | FİNAL |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Göktürk, Akşit: Okuma Uğraşı, 2. Baskı, Çağdaş Yayınları, İstanbul, 1980. Moran, Berna:Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, İletişim Yayınları, İstanbul. 2003 |
Ders Kaynakları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |