Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Vatandaşlık Eğitimi | SNF 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EBRU UZUNKOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Etkin vatandaş yetiştirebilme. |
Dersin İçeriği | Vatandaşlık kavramının araştırılması, tanıtılması ve tartışılması. İnsan hakları kavramının tarihsel süreç içerisindeki gelişiminin araştırılması ve tartışılması. Türk demokrasisinin günümüze kadar geçirmiş olduğu evrelerin incelenmesi. Etkin Vatandaş yetiştirme ile ilgili sosyal bilgiler dersinin misyonu. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Vatandaşlık kavramını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
2 | İnsan hakları kavramının tarihsel süreç içerisindeki gelişiminin kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Ödev, |
3 | İnsan haklarının önemini farkeder. | Anlatım, Soru-Cevap, Altı Şapka, | Ödev, |
4 | Türk demokrasisinin gelişim evrelerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
5 | Sosyal bilgilerin etkin vatandaş yetiştirmedeki rolünü farkeder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve dersin içeriği hakkında bilgilendirme. | |
2 | Vatandaşlık eğitimine kaynaklık edern eserlerin araştırılması. | |
3 | Vatandaşlığın tarihsel gelişim süreci. | |
4 | İnsan haklarının tarihsel gelişim süreci. | |
5 | İnsan hakları eğitimi. | |
6 | Yurttaşlık, İnsan hakları ve demokrasi programının incelenmesi | |
7 | Yurttaşlık, İnsan hakları ve demokrasi programının incelenmesi | |
8 | Çok kültürlü toplumlarda vatandaşlık eğitimi. | |
9 | Ara sınav | |
10 | Çok kültürlü toplumlarda vatandaşlık | |
11 | Dijital vatandaşlık | |
12 | Dijital vatandaşlık | |
13 | Demokratik vatandaşlık eğitimi | |
14 | Etkin vatandaş yetiştirme ile ilgili sorunların tartışılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1.Gündüz, M. ve Gündüz, F. (2005). Yurttaşlık Bilinci, Ankara: Anı Yayınları. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Ödev | 2 | 21 | 42 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |