Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İlköğretimde Türkçe Öğretimi | SNF 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DURSUN AKSU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Ars. Gör. Dr. Dursun AKSU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bir sınıf öğretmeninin; Türkçe derslerinin etkin bir şekilde nasıl yapılması gerektiği ve öğrencilerinin anlama süreçlerini kolaylaştıracak bilgi birikimini elde etmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu derste, okuma, yazma, dinleme, konuşma ve görsel okuma kavramları, bu kavramların etkili bir şekilde kazanılması ve geliştirilmesi: anlama, anlama teori ve yöntemleri, okuma yazmaya hazır oluşluk, Türkçe Öğretimi Programı ve yöntemleri, bilgi çağında okuryazarlık, metinler arası okuma, sorular, okuma yazma materyalleri vb. konular üzerinde durulacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgi çağında okuma yazmanın önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Etkin okuma yazmada yapılması gereken hazırlıkları bilir ve uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
3 | İlköğretim Türkçe Programı (1-5) hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
4 | Okuma-anlama sürecini etkin olarak nasıl geliştireceğini bilir ve uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Performans Görevi, |
5 | İlköğretimde metinler arası okumayı öğrencilere kavratır ve uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Performans Görevi, |
6 | Etkin dil öğretimi konusunda bilgi sahibi olur. | Anlatım, | Sınav , |
7 | Türkçe öğretiminde öğrenmeyi kolaylaştıracak materyalleri etkin olarak kullanır. | Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
8 | Konuşma ve dinleme eğitiminin nasıl verileceğini bilir. | Anlatım, | Sınav , |
9 | Türkçe derslerini etkin değerlendirir ve alternatif değerlendirmeler hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okuma-yazma ve bilgi çağı | |
2 | Okuma ve yazmaya hazırlık | |
3 | İlköğretim Türkçe Programı | |
4 | İlköğretim Okulu Türkçe Programı | |
5 | Okuduğunu anlama | |
6 | Okuduğunu anlama | |
7 | Metinlerarası okuma, sorular, ve Türkçe öğretiminin önemi | |
8 | Arasınav | |
9 | Metinlerarası okuma, sorular, ve Türkçe öğretiminin önemi | |
10 | Türkçe öğretiminde yöntem sorunu | |
11 | Türkçe öğretiminde materyal | |
12 | Konuşma ve dinleme | |
13 | Konuşma ve dinleme | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Türkçe Öğretim Yöntemleri (2006) Akyol, Hayati. |
Ders Kaynakları | 2. Laura E. B., & Adam Winsler, (Eds) (1995). Scaffolding Childrens Learning; Vygotsky & Early Childhood Education. 3- Cramer, Ronald L., (2004). The Language Arts A Balanced Approach to Teaching Reading, Writing, Listening, Talking, and Thinking. Pearson, Boston. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 3 | 8 | 24 |
Ödev | 2 | 8 | 16 |
Sözlü Sınav | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |