Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik Öğretiminde Materyal Geliştirme ve Kulla | IME 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MELEK MASAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Dr. Emine Nur BİLGİÇ |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Matematik eğitimde temel materyal hazırlama yaklaşımlarını açıklayabilme. Eğitim ortamlarında kullanılacak materyalleri sınıflayabilme. Eğitim ortamlarında kullanılacak materyalleri amaca göre geliştirebilme. Eğitim ortamlarında hazırlanan materyalleri süreç ve ürün açısından değerlendirebilme. |
Dersin İçeriği | Temel materyal hazırlama yaklaşımları, öğretim materyalleri hazırlama ilkeleri, görsel materyallerin öğrenmedeki rolleri, görsel öğeleri anlama ve yorumlama, görsel materyalleri tasarlama, amacı ve süreci. Öğretimde görsel-işitsel araçları kullanmanın önemi, sınıf ortamında sıkça kullanılan görsel işitsel araçlar, araçlara dayalı olarak yapılan öğretimin yararları ve çıkabilecek olası sakıncalar. Görsel-işitsel eğitim ortamına katkıları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğretimde teknoloji, ortam, metaryal kavramlarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
2 | Ortama göre materyal seçer, geliştirir ve kullanır. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
3 | Amaca göre metaryal seçer ve kullanır. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
4 | Geliştirilmiş materyalleri ölçütlere göre değerlendirir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
5 | Bilgisayar ve internetin matematik öğretimindeki yeri ev önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
6 | Görsel-işitsel materyallerin eğitim programlarının yapım aşamalarını sıralar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel materyal hazırlama yaklaşımları | |
2 | Öğretim materyalleri hazırlama ilkeleri | |
3 | Görsel materyallerin öğrenmedeki rolleri, görsel öğeleri anlama ve yorumlama, görsel materyalleri tasarlama, amacı ve süreci. | |
4 | Öğretimde görsel-işitsel araçları kullanmanın önemi | |
5 | Sınıf ortamında sıkça kullanılan görsel işitsel araçlar | |
6 | Görsel-işitsel araçlara dayalı olarak yapılan öğretimin yararları ve çıkabilecek olası sakıncalar | |
7 | Görsel-işitsel eğitim ortamına katkıları | |
8 | Sınıflarda kullanılan araçların özellerikleri | |
9 | Arasınav | |
10 | Görsel araçların çeşitleri | |
11 | İşitsel araçların çeşitleri | |
12 | Görsel-işitsel araçların çeşitleri | |
13 | Teknoloji destekli araçların çeşitleri | |
14 | İletişim teknolojileri ve eğitimdeki uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İşman, Aytekin, (2005), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. PEGEM- Sempati Yayınları. |
Ders Kaynakları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 2 | 5 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |