Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuklarda Matematiksel Düşünme Becerilerinin Geli | IME 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYŞE ZEYNEP AZAK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. AYŞE ZEYNEP AZAK, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Emine Nur ÜNVEREN BİLGİÇ |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Çocuklarda matematiksel düşünme becerisinin gelişiminin ve önemimin kavratılması. |
Dersin İçeriği | Matematiksel düşünce yapısı ve gelişimi, Matematiksel kavramların gelişimi, Öğrencilerin algılama, ilişkilendirme ve uygulama becerilerinin yaş gruplarına göre farklılıkları, Matematiksel düşünceyi ve yapılaşmasını sağlayan dış faktörler (aile, çevre, ve çevre şartları, öğretmen, sistemli yapılanma ve ekonomik koşullar), Çoklu zekâ kuramının matematiksel düşünme üzerine etkisi, Matematiksel düşünce becerisinin kazandırılmasında kullanılan yöntem ve teknikler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Matematiksel düşünce yapısını ve gelişimini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | Matematiksel kavramların gelişim basamaklarını ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
3 | Öğrencilerin algılama, ilişkilendirme ve uygulama becerilerinin yaş gruplarına göre farklılıklarını ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
4 | Matematiksel düşünceyi ve yapılaşmasını sağlayan dış faktörleri (aile, çevre, ve çevre şartları, öğretmen, sistemli yapılanma ve ekonomik koşullar) sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
5 | Çoklu zekâ kuramının matematiksel düşünme üzerine etkisini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
6 | Matematiksel düşünme becerisinin kazandırılmasında kullanılan yöntem ve teknikleri uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
7 | İlgili ulusal ve uluslar arası makaleleri tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Matematiksel düşünce yapısı ve gelişimi | |
2 | Matematiksel düşünce yapısı ve gelişimi | |
3 | Matematiksel kavramların gelişimi | |
4 | Matematiksel kavramların gelişimi | |
5 | Öğrencilerin algılama, ilişkilendirme ve uygulama becerilerinin yaş gruplarına göre farklılıkları | |
6 | Öğrencilerin algılama, ilişkilendirme ve uygulama becerilerinin yaş gruplarına göre farklılıkları | |
7 | Öğrencilerin algılama, ilişkilendirme ve uygulama becerilerinin yaş gruplarına göre farklılıkları | |
8 | Matematiksel düşünceyi ve yapılaşmasını sağlayan dış faktörler (aile, çevre, ve çevre şartları, öğretmen, sistemli yapılanma ve ekonomik koşullar) | |
9 | ARASINAV | |
10 | Matematiksel düşünceyi ve yapılaşmasını sağlayan dış faktörler (aile, çevre, ve çevre şartları, öğretmen, sistemli yapılanma ve ekonomik koşullar). | |
11 | Çoklu zekâ kuramının matematiksel düşünme üzerine etkisi | |
12 | Matematiksel düşünme becerisinin kazandırılmasında kullanılan yöntem ve teknikler | |
13 | İlgili ulusal makaleler | |
14 | İlgili uluslararası makaleler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
Arnaz, Y.A. (2010), Okulöncesi dönemde matematik eğitimi, Nobel yayıncılık |
Ders Kaynakları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |