Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Programlama | YBS 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇAĞLA EDİZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Geniş kapsamlı bir bilişim projesinde karşılaşılan sorunların çözüm sürecini gösteren algoritmaların, yazılım haline dönüştürülmesi için kullanılacak temel prensipleri öğretmek, tasarım ve kodlama aşamalarında karşılaşılacak sorunlara çözüm bulabilme yeteneğini geliştirmek, vb.net programlama dilinin kullanılacağı ara yüzü tanıtmak, vb.net programlama dili ile gelen kütüphaneler yardımı ile temel programlama prensiplerini de kullanarak uygulama yazılımları geliştirmeyi öğretmek. Kapsamlı bir bilişim projesini en başından sonuna kadar yönetebilmeyi öğretmek. |
Dersin İçeriği | Algoritmalar, Veri tipleri, Kontroller, Döngüler, Sınıflar, Nesneler, Metodlar, Kalıtım, Kapsülleme, .NET Framework, vb.net Arayüzü,vb.net Kontrol Yapıları ve Döngüler, vb.net Hata Kontrolü, vb.net Formlar, Kontroller, Diyalog Pencereleri, vb.net Metin/Tarih-Zaman/Matematiksel metodlar,vb.net datatable kullanımı, Örnek Proje Uygulaması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir programın algoritmasını ve akış şemasını oluşturabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Proje / Tasarım, |
2 | Genel programlama prensiplerini iyi bilir, programlama teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Programı yazarken, hangi değişken için hangi veri tipini, kontrol ve döngü yapılarını nasıl kullanması gerektiğini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
4 | Sınıf, nesne, metod ve değişken kavramlarını ve bunlar arasındaki ilişkiyi, algoritması oluşturulan programı koda dökecek seviyede bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Kalıtım, kapsülleme, çok biçimlilik kavramlarını bilir ve yazdığı programlarda bu teknikleri etkili şekilde kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Proje / Tasarım, |
6 | VB.net Veri Tiplerini, Kontrol ve Döngü yapılarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
7 | VB.net Tarih/Zaman, Metin, Matematik Metodlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
8 | Visual Studio Arayüzünde Form nesneleri oluşturmayı bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
9 | Kapsamlı bir yazılım projesi tasarlamayı ve proje kodlarını derleyip yayınlamasını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Algoritmik program tasarımı, akış şemaları | |
2 | Programlama nedir, yapısal programlama ile nesneye dayalı program yazma teknikleri nelerdir? Programlamanın temel prensipleri nelerdir? Veri tipleri, değişkenler, kontroller, döngüler | |
3 | Sınıflar, nesneler, metodlar ve tipler | |
4 | Kurucular, yıkıcılar, Aşırı yükleme, Ara yüzler | |
5 | Kapsülleme, Alt sınıflar ve kalıtım, Çok biçimlilik | |
6 | Tasarım Projesi | |
7 | Veri Tipleri ve Operatörler | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Kontrol Yapıları, Döngüler | |
10 | Formlar, Kontroller, Diyalog Pencereleri | |
11 | Metin, Tarih/Zaman, Matematik Metodlar | |
12 | Yayınlama, Uygulama Projesi | |
13 | Uygulama Projesi | |
14 | Uygulama Projesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni nesil bilişim temelli iş analitiği tekniklerini kullanabilir ve bu yöntemleri işletme problemlerine uygular | ||||||
2 | Geliştirilen çözümleri İş Zekası araçları gibi bilişim teknolojileri ile sunar | ||||||
3 | Operasyonel işlerin yürütülebilmesi için gerekli rutin kararları bilişim teknolojileri yardımıyla verir | ||||||
4 | Orta ve uzun vadeli stratejik kararları bilişim sistemleri yardımıyla oluşturur | ||||||
5 | İşletme süreçlerini bilişim sistemleri yardımıyla elektronik biçime dönüştürebilir | ||||||
6 | Elektronik dönüşümü gerçekleşmiş süreçlerin sürdürülebilirliğine katkı sağlar | ||||||
7 | Alan ile ilgili temel seviyede literatür taraması yapar | ||||||
8 | Araştırma metodolojisi hakkında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi bilişim konularına uygular | ||||||
9 | Takım çalışmalarında ekip içi iletişimi sağlayarak çalışma grubuna liderlik yapar | ||||||
10 | Bilişim projeleri yönetiminde grup iletişimi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
3. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 14 | 14 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |