Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sağlık Hizmetleri Pazarlaması TSY 506 0 3 + 0 3 7
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NİLGÜN SARIKAYA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arşt. Gör. Semih OKUTAN
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı sağlık hizmetlerinin pazarlanmasına yönelik temel ilke ve prensiplerin anlatılması ve sağlık hizmetlerinin pazarlanmasında önemli hususların öğrencilere benimsetilmesidir.
Dersin İçeriği Bu derste sağlık hizmetlerini farklı kılan özellikler, sağlık hizmetleri pazar çevresi, sağlık sektöründe tüketici davranışları, sağlık hizmetleri pazarlama karması, yeni sağlık hizmetleri tasarımı, sağlık sektöründe fiyatlandırma ve gelir yönetimi, sağlık sektöründe arz ve talep yönetimi konuları incelenmektedir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sağlık sektörünün spesifik özelliklerini bilir ve değerlendirir Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
2 Sağlık sektöründe tüketici davranışlarını analiz eder ve yönetir Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
3 Sağlık hizmetleri için pazar çevresini analiz eder ve değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
4 Sağlık hizmetleri için pazarlama karması oluşturur ve yönetir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
5 Sağlık hizmetlerinde müşteri memnuniyet ve şikayetlerini analiz eder ve yönetir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
6 Sağlık hizmetleri sektöründe arz talep yönetimi tasarlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
7 Sağlık hizmetleri için tutundurma faaliyetlerini tasarlar ve yönetir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hizmet sektörü ve sağlık hizmetlerinin özellikleri
2 Sağlık hizmetleri pazar çevresi
3 Sağlık hizmet sektöründe tüketici davranışları
4 Sağlık hizmetlerinde pazar bölümleme ve hedef pazar seçimi
5 Sağlık hizmetleri pazarlama karması
6 Sağlık hizmetlerinde ürün karması
7 Sağlık hizmetlerinde yeni ürün tasarımı
8 Sağlık hizmetlerinde fiyatlandırma
9 Ara sınav
10 Sağlık işletmelerinde dağıtım kanalları
11 Sağlık sektöründe tutundurma faaliyetleri
12 Sağlık sektöründe arz ve talep yönetimi
13 Sağlık işletmelerinde müşteri memnuniyeti ve şikayetler
14 Sağlık sektöründe gelir yönetimi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1) Dilaver Tengilimoğlu, Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi, 2011.
2) Ahmet H. İslamoğlu, Burcu Candan, Kenan Aydın ve Ş. Hacıefendioğlu, Hizmet Pazarlaması, Beta Yyaınları.
3) Richard K. Thomas, Health Services Marketing, Sprinker, 2008.
4) Richard. K. Thomas, Marketing Health Services, Alpha Hap, 2005.
5) Audry Gilmore, Services Marketing and Management, SAGE Publications, 2003.
6) Remzi Altunışık, Şuayip Özdemir ve Ömer Torlak, Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, 4. Baskı, 2012.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bütçeleme, finansal raporlama ve kontrol kavramları, teorileri, yasaları, araçları ve uygulamaları anlamak
2 Ulusal ve Uluslararası sağlık stratejileri geliştirmek ve değişimleri takip etmek
3 İktisadi sorunları çözebilmek için istatistiki bilgileri kullanabilme becerisi kazanmak
4 Karmaşık ekip görevlerini yerine getirmek
5 Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini kullanabilme
6 Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini problemlerin çözümünde kullanmak
7 Değerlendirme: Paydaşların temel düşünlerini anlayarak iyileştirme stratejileri için başarılı önerilerde bulunmak
8 Veri Analizi ve Sunum: Örgütleri başarılı bir şekilde yönetmek için mevcut verileri yorumlayabilmek ve elde ettiği bilgileri örgütsel gelişim ve değişimde kullanmak
9 Sağlık kurumlarının rekabetçi gücünü ve sürdürebilirliğini destekleyen değerlerin üretimine katkıda bulunmak
10 Hasta tedavisi ve bakımını olumlu yönde etkileyecek stratejiler geliştirmek için hasta ve sağlık profesyonelleri ile işbirliği yapmak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Ödev 25
1. Performans Görevi (Uygulama) 25
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 12 12
Ödev 1 15 15
Performans Görevi (Uygulama) 1 15 15
Performans Görevi (Seminer) 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 173
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,92
Dersin AKTS Kredisi 7