Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Kaynakları Yönetiminde Araştırma Yöntemleri | IKA 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ŞULE AYDIN TURAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ŞULE AYDIN TURAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilimsel bir araştırma yaparken, üretilecek bilginin bilimsel bilgi kategorisine dahil edilebilmesi için bu bilgi üretiminin belirli prosedürleri takip etmesi gerekmektedir. Bu derste bu hususlar ve temel metotlar tartışılacaktır. |
Dersin İçeriği | Bilimsel bilginin niteliği Sosyal bilimlerin konumu Araştırma tasarımı Veri toplama yöntemleri Raporlama |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel bilginin temel niteliklerini öğretir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Bilimsel bilgi üretmenin yollarını öğretir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Bilimsel aktivitelerde etik meselelerin önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Yöntem dersine ihtiyacımız var mı? | |
2 | Bilimsel bilginin niteliği | |
3 | Sosyal bilimler ve post modern dünyada bilimsel faaliyet | |
4 | Araştırma tasarımı | |
5 | Veri toplama yöntemleri: nicel metotlar | |
6 | Veri toplama yöntemleri: nitel metotlar | |
7 | Raporlama | |
8 | Bir tasarım örneği | |
9 | Bir tasarım örneği | |
10 | Tez hazırlamaya hazırlanmak | |
11 | Tez yazarken dikkat edilmesi gereken hususlar | |
12 | Bilgi kaynaklarına ve literatüre erişim | |
13 | Tez taraması ve tezler üzerine tartışma | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | W. Lawrence Neuman, Toplumsal Araştırma Yöntemleri, Yayın Odası Yayınları, 2012 (İki Cilt) R. Altunışık, R. Coşkun, S. Bayraktaroğlu, E. Yıldırım, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Sakarya Kitabevi Gulbenkian Komisyonu, Sosyal Bilimleri Açın, Metis Yayınları Clifford Conner, Halkın Bilim Tarihi, TÜBİTAK |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İKY alanına ilişkin kuramsal bilgisini derinleştirir. | ||||||
2 | :İlgili diğer disiplinlere ilişkin kuramsal bilgisini derinleştirir. | ||||||
3 | :İKY alanına ilişkin akademik kaynakları çok yönlü ve eleştirel olarak ele alır. | ||||||
4 | :İKY alanındaki uygulamaları eleştirel bakış açısıyla analiz eder. | ||||||
5 | Farklı kuramsal perspektifler ile İKY araştırmaları tasarlar ve uygular. | ||||||
6 | Elde ettiği verileri farklı yaklaşımlar ile analiz eder, yorumlar ve raporlar. | ||||||
7 | Türkiye'deki İKY uygulamalarını uluslararası perspektifle değerlendirir. | ||||||
8 | İK alanındaki farklı ülke uygulamalarını sınıflandırır ve analiz eder. | ||||||
9 | Bilişim alanındaki gelişmeleri takip eder ve İKY alanına uygular. | ||||||
10 | İK alanındaki yazılımları uygulamada kullanılır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 13 | 13 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |