Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sanat Felsefesi I RSM 323 5 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TUĞBA AYAS ÖNOL
Dersi Verenler Doç.Dr. TUĞBA AYAS ÖNOL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Felsefe tarihi boyunca filozofların düşünce sistemlerinde sanat alanındaki düşüncelerine odaklanarak bir edim olarak sanatı anlamak ve bu konuda dile getirilmiş felsefi önermeleri incelemek.
Dersin İçeriği Filozofların sanat alanındaki görüşleri estetik ve güzel kavramları üzerinden incelenir
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Filozofların estetik ve sanat hakkındaki görüşlerini öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
2 Sanat ve felsefe arasındaki ilişki kavrayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınav,
3 Farklı estetik görüşleri karşılaştırabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
4 Sanat eserinin çeşitli filozoflar tarafından nasıl yorumlandığını öğrenebilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
5 Tüm bu teoriler ile kendi sanatsal ardalanını besleyebilir Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınav,
6 Sanat ve felsefe ile ilgili tartışma konuları geliştirebilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Antik Çağda Techne ve Ars olarak sanat
2 Platon ve Mimesis Kavramı
3 Aristoteles ve Katarsis kavramı
4 Aristoteles ve Tragedya
5 Ortaçağ Sanatı ve Skolastik Felsefe
6 Kant ve Estetik Yargı
7 Güzel ve Yüce Kavramları
8 Hegel ve Estetik
9 Hegel: Sanatta "Güzel" Kavramı
10 Nietzsche ve Tragedya´nın Doğuşu
11 Nietzsche ve Ontogenetik Estetizasyon
12 Heidegger ve Sanat
13 Varlık ve Sanat ilişkisi
14 Özet
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Platon, Devlet, çev. Sabahattin Eyüpoğlu, M.Ali Cimgöz, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1992.
Aristo, Poetika, Çev. İsmail Tunalı, İstanbul : Remzi Kitabevi, 2002.
Kant, I. Yargı Yetisinin Eleştirisi, çev. Aziz Yardımlı, İstanbul: İdea Yayınevi, 2006.
Nietzsche, F.W. Müziğin Ruhundan Tragedya?nın Doğuşu, çev. İsmet Zeki Eyüboğlu, İstanbul: Say Yayınları, 2003.
Heidegger, M. Sanat Eserinin Kökeni, çev. Fatih Tepebaşılı, İstanbul: De Ki Basım Yayım, 2011.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
1. Sözlü Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 1 1 1
Final 1 2 2
Sözlü Sınav 1 1 1
Toplam İş Yükü 102
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,08
Dersin AKTS Kredisi 4