Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
1960 Sonrası Sanat Hareketleri | RSM 311 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ÖNUÇAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ELİF DASTARLI DELLALOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 1960 sonrası sanat hareketlerinin, ilgili çağdaş sanat kuramları, düşünsel hareketler, siyasal, sosyolojik değişimler ele alınarak örneklerle, karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi amaçlanır. |
Dersin İçeriği | 1960 sonrası sanat hareketleri nedenleriyle incelenir, yorumlanır ve tartışılır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek birikimi organize eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , |
2 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , |
3 | Kültürel üretim ihtiyacını arttıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler organize eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , |
4 | Sanatsal problematikleri değerlendirmek, artistik bir tavır geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , |
5 | Analitik düşünebilen, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yapabilen, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ve yaşadığı çağın olgularını kavramak ve bunlara uygulama düzeyinde değer biçer | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , |
6 | Aynı entelektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile kendi sanatsal sorunsalının, artistik değerlendirmesini yapar ve oluşturur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , |
7 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entelektüel birikim yaratır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , |
8 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orijinalitesini saptar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders programı ve içerikleri hakkında bilgilendirme. | |
2 | Sürrealizm | |
3 | Soyut Ekspresyonizm | |
4 | Pop Sanat, Op Sanat | |
5 | I. Kısa Sınav / Minimalizm | |
6 | Kavramsal Sanat, Yoksul Sanat | |
7 | Performans Sanatı, Fluxus | |
8 | Arazi Sanatı, Beden Sanatı | |
9 | II. Kısa Sınav / Feminist Sanat | |
10 | Süreç Sanatı, Kinetik Sanat | |
11 | Post-Pop Sanat, Hiperrealizm | |
12 | Ara Sınav | |
13 | Video Sanatı | |
14 | Dijital Çağda Sanat |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Örnek gösterilen çalışmalar dijital olarak verilir. |
Ders Kaynakları | Modern Sanatın Öyküsü, Norbert Lynton, Remzi Kitabevi 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Ahu Antmen, Sel Yayıncılık Sanat ve Kuram (1900-2000 Değişen Fikirler Antolojisi), Charles Harrison, Paul Wood, Küre Yayınları Modernizmin Serüveni, Der. Enis Batur, YKY Sanatta Ruhsallık Üzerine, Wassily Kandinsky, Altıkırkbeş Yayınları New York Modern Sanat Düşüncesini Nasıl Çaldı, Serge Guilbaut, Sel Yayıncılık Sanat Manifestoları, Ali Artun, İletişim Yayınları Tasarım ve Suç, Hal Foster, İletişim Yayınevi Avangard Kuramı, Peter Bürger, İletişim Yayınları Bir Katedral İnşa Etmek (Tartışma: Anselm Kiefer, Enzo Cucchi, Jannis Kounellis, Joseph Beuys), Sel Yayıncılık Sanat / Cinsiyet Sanat Tarihi ve Feminist Eleştiri, Kolektif, İletişim Yayınevi Müze ve Modernlik Tarih Sahneleri - Sanat Müzeleri 1 ve Sanat Müzeleri 2, Derleme, İletişim Yayınevi Sanatta Postmodern Kırılmalar ya da Modernin Yapıbozumu, Rıfat Şahiner, Yeni İnsan Yayınları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 17 |
1. Ödev | 25 |
2. Kısa Sınav | 18 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |