Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Din Hizmetlerinde Rehberlik ve İletişim | ILA 411 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Kübra Cevherli |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, insanların dini konulardaki ve özellikle de din hizmetleri alanındaki danışma ve rehberlik ihtiyaçlarına uygun cevaplar verebilecek iletişim becerileri, bilgi ve anlayışı kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Din hizmetleri kavramı ve alanları, dini danışma ve rehberliğin amacı, önemi, ilkeleri ile dini alandaki sorunların kaynakları, nitelikleri ve çözümleri, iletişimin mahiyet ve ilkeleri, din iletişim ilişkileri ve din konulu dini iletişimin özellikleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Psikolojik danışma ve rehberlik ile ilgili kavramları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Rehberliğin çeşitlerini ve rehberlik ilkelerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme, | Sınav , |
3 | Dini danışma ve rehberliğin amacını ve önemini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , |
4 | İslam Dinin açısından rehberliğin dayanaklarını karşılaştırmalı olarak değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, |
5 | Dini Danışma ve Rehberliğin ilke ve kurallarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav , |
6 | Din hizmetlerinde dini danışma ve rehberliğin mahiyetini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
7 | Din öğretiminde rehberlik yaklaşımını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
8 | İletişimle ilgili kavramlar ve kuramlarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
9 | Kişiler arası iletişimin unsurlarını ve sürecini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
10 | İletişimin din olgusu ile ilişkisini tahlil eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , |
11 | İletişim ilkelerini din açıdan değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Din hizmetleri kavramı ve alanları | |
2 | Dini danışma ve rehberliğin anlamı ve önemi | |
3 | Dini danışma rehberliğin ilkeleri ve yöntemleri | |
4 | Din- birey ilişkisi ve dindarlık olgusu | |
5 | Ruh sağlığı ve din | |
6 | Sosyal açılımlı din hizmetlerinde danışma | |
7 | Ailede dini rehberlik ve aile irşat büroları | |
8 | Dini anlatımda ve öğretimde rehberlik yaklaşımı | |
9 | İletişimin tanımı, mahiyeti ve iletişim unsurlarının birbirleri ile ilişkisi | |
10 | İletişim ilkeleri | |
11 | İletişim-din ilişkisi | |
12 | Okulda dini iletişim | |
13 | Aile ve toplumda dini iletişim | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | S. Cebeci & R. Kaymakcan, Dini Danışma ve Rehberlik, İlitam Ders Notları, Sakarya. |
Ders Kaynakları | Suat Cebeci, Öğrenme ve Öğretme Süreçlerinde Dini İletişim, İstanbul, 2003 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | X | ||||||
4 | |||||||
5 | |||||||
6 | X | ||||||
7 | |||||||
8 | X | ||||||
9 | X | ||||||
10 | |||||||
11 | X | ||||||
12 | |||||||
13 | X | ||||||
14 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Psikolojik danışma ve rehberlik ile ilgili kavramları tanımlar | ||||||||||||||
2 | Rehberliğin çeşitlerini ve rehberlik ilkelerini açıklar | ||||||||||||||
3 | Dini danışma ve rehberliğin amacını ve önemini açıklar | ||||||||||||||
4 | İslam Dinin açısından rehberliğin dayanaklarını karşılaştırmalı olarak değerlendirir | ||||||||||||||
5 | Dini Danışma ve Rehberliğin ilke ve kurallarını bilir | ||||||||||||||
6 | Din hizmetlerinde dini danışma ve rehberliğin mahiyetini açıklar | ||||||||||||||
7 | Din öğretiminde rehberlik yaklaşımını açıklar | ||||||||||||||
8 | İletişimle ilgili kavramlar ve kuramlarını bilir | ||||||||||||||
9 | Kişiler arası iletişimin unsurlarını ve sürecini açıklar | ||||||||||||||
10 | İletişimin din olgusu ile ilişkisini tahlil eder | ||||||||||||||
11 | İletişim ilkelerini din açıdan değerlendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |