Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Meslekte Yönetim | EBE 405 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | ----- |
Önerilen Seçmeli Dersler | Sağlıkta Liderlik |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. IŞIK ATASOY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. IŞIK ATASOY, |
Dersin Yardımcıları | ---- |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrenciye etkili yönetim,ebelik hizmetleri yönetimi ve organizasyonu ile ilgili temel kavramları, teorileri, ilkeleri, bilgileri, becerileri, tutumları ve davranışları öğretmektir. |
Dersin İçeriği | İyi bir yönetim ve yöneticinin özelliklerini kavrayarak, liderlik yapabilmek için gerekli olan bilgi ve beceriyi içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yönetime ilişkin temel kavram ve kuramları tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
2 | Ebelik uygulamalarında yönetim becerilerini sergiler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
3 | Yönetim düzeylerine göre ebelerin rol ve işlevlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
4 | Ebelik uygulamalarında liderlik becerilerini geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
5 | Ebelik hizmetlerini yönetim süreci doğrultusunda yönetir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Mobbingi tanır ve mobbingle mücadele yöntemlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
7 | Ebelik mevzuatındaki yasal düzenlemeleri dikkate alır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
8 | Hastane organizasyon yapısını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetimde temel kavram ve kuramlar, yönetim biçimleri ve yönetici tipleri | - |
2 | Hastane organizasyon yapısı | |
3 | Hasta ve çalışan güvenliği, malpraktis | |
4 | Çalışan ve servis performansı | |
5 | Hasta ve sağlık çalışanı hakları ve memnuniyeti | |
6 | İş yerinde yıldırma (mobbing), | |
7 | Yönetim süreci | |
8 | Örgütlerde stres ve çatışma yönetimi | |
9 | Sağlık politikaları ve ebelikle ilgili yasal düzenlemeler | |
10 | Sağlık hizmetlerinde yöneticilik, liderlik, mentorlük, yönetimde kadının yeri | |
11 | Kariyer planlama, kariyer yönetimi, kariyer geliştirme, güncel kariyer yaklaşımları | |
12 | Örgütsel değişim | |
13 | Zaman yönetimi | |
14 | Yönetimde Çağdaş ve Güncel Kavramlar, Yaklaşımlar ve Uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Basılmamış ders Notları |
Ders Kaynakları | Haydar Sur,Tunçay Palteki. Hastane yönetimi,Nobel tıp kitabevleri (2013). Sullivan, E.J. Effective Leadership and Management in Nursing, 8th Ed.,Boston: Pearson (2012) . Zehra Alcan ve ark. Hemşirelik Hizmetleri Işığında Hastane Süreçleri, Nobel tıp kitabevleri (2011).
Koçel, T. İşletme Yönetimi. Ada Matbaacılık, 4. Baskı İstanbul (2010) Arat,M; Şişmanoğlu,Türkan .Kriz Ve Stres Yönetimi. Lisans yayıncılık,1.baskı (2010) Sabuncuoğlu, Z. Human Resources Management, Alfa Aktüel (2008) Ekici Dilek. Sağlık Bakım Hizmetinin Yönetimi, Sim Matbaası, Ankara (2013) Güncel İnternet kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | ||||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |