Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Riskli Doğum ve Doğum Sonu Dönem | EBE 304 | 6 | 4 + 7 | 6 | 11 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN HAMLACI BAŞKAYA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. KEVSER İLÇİOĞLU, Arş.Gör.Dr. SİNEM YALNIZOĞLU ÇAKA, Arş.Gör.Dr. EMİNE CİNCİOĞLU, Arş.Gör. MELİKE ERGÜVEN BOĞA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Doğum ve doğum sonrası dönemde normalden sapan durumları belirleyerek, uygun müdahalelerin yapılabilmesi için gerekli olan bilgi ve becerileri kavramsal ve uygulamalı olarak öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Doğum eylemine ilişkin riskli durumlar, Uterus kontraksiyonlar ile ilgili distosiler, Doğum objesi ile ilgili distosiler, Doğum kanalı ile ilgili distosiler, Annenin psikoloji ile ilgili distosiler, Zor doğum eyleminin anne ve bebek açısından tehlikeleri, Komlikasyonlu doğumda annenin bakımı, Doğum eyleminde girişimler ve ebenin rolü, Doğum Sonu Dönemde Riskli Durumlar, Doğum sonu kanamalar ve bakım, Doğum sonu enfeksiyonlar ve bakım, Doğum sonu dönemde meme ile ilgili sorunlar ve bakımı, Doğum sonu dönemde üriner sistem enfeksiyonları ve bakım, Doğum sonu dönemde emosyonel sorunlar ve yaklaşım, Doğum sonu dönemde tromboembolik durumlar ve bakım. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uterin kontraksiyonuna bağlı distosilerde ebelik girişimlerini yapabilme | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
2 | Makat doğum manevralarını uygulayabilme | Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | Sözlü Sınav, |
3 | Omuz takılmalarında uygun manevraları yapabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
4 | Distosilerde gerekli ebelik girişimlerini yapabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
5 | Riskli doğumları yönetebilme | Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, |
6 | Doğum sonu dönemde riskli durumları bilme | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
7 | Doğum sonu riskli durumlarda bakım verebilme | Anlatım, Tartışma, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uterus kontraksiyonları ile ilgili distosi | |
2 | Doğum objesi ile ilgili distosi | |
3 | Doğum objesi ile ilgili distosi-devam | |
4 | Doğum kanalı ile ilgili distosi | |
5 | Distosiye yol açan diğer problemler | |
6 | Preterm Eylem-Postterm Eylem, Plasental Anomaliler | |
7 | Doğum eylemine ilişkin girişimler | |
8 | Doğum sonu kanamalar ve bakım | |
9 | Doğum sonu enfeksiyonlar ve bakım | |
10 | Doğum sonu dönemde meme sorunları ve bakımı | |
11 | Doğum sonu dönemde tromboembolik durumlar ve bakım | |
12 | Doğum sonu dönemde emosyonel sorunlar ve yaklaşım | |
13 | Doğum sonu dönem kanıt temelli uygulamalar | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Cansun D, Küçükgöz Güleç Ü. Oxorn-Foote Eylem ve Doğum 6. Baskı Akademisyen Tıp Kitapevleri, Ankara, 2014.
Cansun D, Küçükgöz Güleç Ü. Obstetrik ve Jinekoloji, 7. Baskı, Akademisyen Tıp Kitapevleri, Ankara, 2015
Taşkın L. Doğum ve Kadın sağlığı hemşireliği 13. Baskı, Akademisyen Tıp Kitapevleri, Ankara, 2016
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | ||||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|