Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Normal Doğum ve Doğum Sonu Dönem | EBE 301 | 5 | 2 + 7 | 6 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN HAMLACI BAŞKAYA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. IŞIK ATASOY, Arş.Gör.Dr. GÜMRAH DUYGU ÇULHACIK, Arş.Gör.Dr. ÖZGE ERTÜRK, Arş.Gör. YASEMİN BAŞKAYA, Arş.Gör. ÇİĞDEM ŞEN TEPE, Arş.Gör. MELİKE ERGÜVEN BOĞA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; Normal doğumun fizyolojisi, evreleri, vücudun doğuma cevabı, doğum ağrısı, annenin doğuma hazırlığı hakkında bilgi vermek, doğumun birinci, ikinci ve üçüncü evresinde izlem, anne ve bebeğin değerlendirilmesi ve izlemi, erken postpartum dönemde emzirmenin başlatılması, postpartum dönemde annenin bakımı ile ilgili beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Normal Doğum Eylemi, Doğum Eyleminde Annenin İzlemi ve Bakımı, Doğum Eyleminde Ağrı, Doğum Eylemine İlişkin Girişimler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Doğumu etkileyen faktörleri açıklayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | Normal doğum eyleminin fizyolojisini, evrelerini ve annede oluşabilecek rahatsızlıkları açıklayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
3 | Partografa kadın ve fetüse ait bilgileri ve gözlemleri eksiksiz olarak kaydedebilme | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
4 | Doğum eyleminde annenin rahatını sağlayacak girişimleri uygulayabilmeli ve anneyi doğum için hazırlayabilmeli | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, |
5 | Postpartum periyodu tanımlayabilmeli ve erken dönemde anneyi fiziksel ve emasyonel yönden değerlendirebilmeli | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
6 | Emzirme dönemini bilmeli ve kadına emzirme konusunda destek verebilmeli | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
7 | Doğum ile ilgili yeni uygulamaları bilmeli | Anlatım, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Normal Doğuma Giriş | |
2 | Doğumda Kemik Pelvis | |
3 | Doğumu etkileyen diğer faktörler (Fetüs, Güç ve Annenin Psikolojisi) | |
4 | Doğum Eyleminin Fizyolojisi ve Evreleri | |
5 | Doğumda Partograf Kullanımı | |
6 | Doğumda Ağrı ve Başetme Yöntemleri | |
7 | Doğumda Ikınma ve Pozisyonlar | |
8 | Ara Sınav Haftası | |
9 | Epizyotomi ve Bakımı | |
10 | Postpartum Dönem-1 | |
11 | Postpartum Dönem-2 | |
12 | Laktasyon ve Emzirme | |
13 | Doğum Çeşitleri Doğal doğum, Suda doğum, Evde doğum, SSVD | |
14 | Anne Dostu Hastaneler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Cansun D, Küçükgöz Güleç Ü. Oxorn-Foote Eylem ve Doğum 6. Baskı Akademisyen Tıp Kitapevleri, Ankara, 2014.
Cansun D, Küçükgöz Güleç Ü. Obstetrik ve Jinekoloji, 7. Baskı, Akademisyen Tıp Kitapevleri, Ankara, 2015
Taşkın L. Doğum ve Kadın sağlığı hemşireliği 13. Baskı, Akademisyen Tıp Kitapevleri, Ankara, 2016
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|