Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kadın Hastalıkları | EBE 202 | 4 | 2 + 7 | 9 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KEVSER İLÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. IŞIK ATASOY, Doç.Dr. KEVSER İLÇİOĞLU, Doç.Dr. ZEKİYE TURAN, Arş.Gör. YASEMİN BAŞKAYA, Öğr.Gör.Dr. ÖZGE ÖNER, Arş.Gör. ÇİĞDEM ŞEN TEPE, Arş.Gör. HAMİDE ARSLAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kadın sağlığı sorunlarını bütüncül bir bakışla ele alabilmesini ve sorunları çözümlemede ebelikteki yeni yaklaşımları tartışabilmesini sağlamak |
Dersin İçeriği | Kadın sağlığı ile ilgili temel kavram, kuram ve ilkeler, kadının tüm yaşam evreleri boyunca sağlık ve esenliğinin korunması ve geliştirilmesi, kadının aile ve toplumdaki rolünün yükseltilmesi, enfeksiyonlar, infertilite, cinsellik, jinekoloji ve jinekolojik onkoloji hastalıklarında bakım. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kadın sağlığı ve kadının toplumsal konumu ile ilgili temel kavramları tanıyabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Jinekolojik problemi olan hastayı tanılayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Jinekolojik problemi olan hastanın bakım gereksinimlerini saptayabilir ve buna uygun ebelik bakımını verebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Üreme sağlığı sorunlarını önlemeye yönelik girişimler uygulayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kadın Ve Üreme Sağlığına Genel Bakış, Kadın Sağlığı İle İlgili Temel Kavramlar | Literatür taraması |
2 | Jinekolojik enfeksiyonlar | Literatür taraması |
3 | Anormal Uterin Kanamalar | Literatür taraması |
4 | Premenstrual Sendrom | Literatür taraması |
5 | Pelvik Ağrı-Pelvik Destek Yapılarının Bozulması-Genital Organ Anomalileri | Literatür taraması |
6 | Menopoz | Literatür taraması |
7 | Fertilizasyon Özellikleri ve İnfertilite | Literatür taraması |
8 | Ara Sınav Haftası | |
9 | Jinekolojik Tanı Yöntemleri | Literatür taraması |
10 | Jinekolojik Tedavi Yööntemleri | Literatür taraması |
11 | Genital Organların Bening Oluşumları | Literatür taraması |
12 | Jinekolojik Kanserler | Literatür taraması |
13 | Toplumsal Cinsiyet | Literatür taraması |
14 | Genel ders tekrarı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Basılmamış Ders Notları |
Ders Kaynakları | Çoşkun A;Hemşire ve ebelere yönelik kadın sağlığı ve hastalıkları öğrenim rehberi : (kurumsal ve uygulama).İstanbul İstanbul Medikal Yayıncılık : İstanbul İstanbul Medikal Yayıncılık , 2008Günalp G. S, TuncerZ. S; Kadın Hastalıkları ve Doğum : Tanı Tedavi. Ankara : Pelikan Yayınları, 2004Kitap - - - Basılı - Kağıt - İngilizce
188
Gangar E; Gynaecological nursing : a practical guide.Edinburgh ; New York : Churchill Livingstone, 2001 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 12 | 192 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 261 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 9 |