Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Etkili İletişim ve İnsan Davranışları | SHE 109 | 1 | 2 + 1 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Sağlıklı İletişim |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLGÜN DURAT |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. GÜMRAH DUYGU ÇULHACIK, Arş.Gör.Dr. EMİNE CİNCİOĞLU, Öğr.Gör.Dr. ÖZGE ÖNER, Arş.Gör. ÇİĞDEM ŞEN TEPE, Arş.Gör. BEDİA TARSUSLU, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Emine Cincioğlu, Arş Gör. Çiğdem Şen Tepe, Arş. Gör. Bedia Tarsuslu, Arş. Gör. Sevgi Köroğlu |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Hemşirelik ve ebelikte kişilerarası ilişkilerin önemi, iletişimi etkileyen faktörler, etkin ve etkin olmayan iletişim teknikleri ve temel gelişim kuramları konusunda bilgi ve beceri kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Temel psikolojik kavramlar ve gelişim kuramları Kişilerarası ilişkilerde temel kavramlar ve iletişim teknikleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Algı, duygu, düşünce gibi temel psikolojik kavramları tanımlar. | Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav , |
2 | Kişilerarası ilişkilerde temel kavramları tanımlar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav , Performans Görevi, |
3 | Hasta ile etkileşimde etkin olan/terapötik iletişim tekniklerini açıklar, örneklendirir. | Grup Çalışması, Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, | Performans Görevi, Sınav , Ödev, |
4 | Hasta ile etkileşimde etkin olmayan/nonterapötik iletişim tekniklerini açıklar, örneklendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | İnsan davranışlarında normalliği ve normalden sapmayı örneklendirir. | Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav , |
6 | Temel gelişim kuramlarını açıklar. | Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav , |
7 | İnsan davranışlarını ve tepkilerini, temel gelişim kuramları doğrultusunda değerlendirir. | Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | PSİKOLOJİDE TEMEL KAVRAMLAR | |
2 | KENDİNİ TANIMA | |
3 | İLETİŞİM LABORATUVARI | |
4 | KİŞİLERARASI İLETİŞİMDE TEMEL KAVRAMLAR | |
5 | İLETİŞİM LABORATUVARI | |
6 | ETKİN VE ETKİN OLMAYAN İLETİŞİM TEKNİKLERİ | |
7 | İLETİŞİM LABORATUVARI | |
8 | NORMAL-NORMAL DIŞI DAVRANIŞLAR VE PSİKOLOJİDE BİYOLOJİK KURAM | |
9 | VİZE | |
10 | PSİKODİNAMİK GELİŞİM KURAMI VE SAVUNMA MEKANİZMALARI | |
11 | İLETİŞİM LABORATUVARI | |
12 | PSİKOSOSYAL VE AHLAKİ GELİŞİM KURAMI | |
13 | DAVRANIŞÇI VE BİLİŞSEL GELİŞİM KURAMI | |
14 | İLETİŞİM LABORATUVARI |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Üstün B. Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi, 2005, İzmir, Okullar Yayınevi. 2. Terakye G. Hasta Hemşire İlişkileri, 5. Baskı, 1998, Ankara, Zirve Ofset. 3. Rita L. Atkınson. Psikolojiye Giriş., 4. Baskı, Çev.Alogan,Y., Ankara, 2008, Arkadaş Yayınevi. 4. Geçtan E. Psikodinamik Psikiyatri ve Normal Dışı Davranışlar, 2015 Metis Yayınları. 5. Özcan A. Hemşire-Hasta İlişkisi ve İletişim, 2. Baskı, Ankara, 2006, Sistem Ofset. 6. Gürhan N., Okanlı A. Yaşamın Sırrı İletişim, Ankara, 2017, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri. 7. Öz F., Demiralp M. Psikososyal Hemşirelik Genel Hasta Bakımı İçin, 3. Baskı, Ankara, 2014, Akademisyen Yayınevi. 8. Kaya A. Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim, 9. Baskı, Ankara, 2016, Pegem Akademi. 9. Öztürk MO, Uluşahin NA. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları,15. Baskı, Ankara, 2018, Nobel Tıp Kitapevleri. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | ||||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | ||||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, ebelik uygulamalarında kullanır. | ||||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | ||||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | ||||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | ||||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |