Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ebelikte Eğitim Becerileri | SHE 220 | 4 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | --- |
Önerilen Seçmeli Dersler | --- |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. IŞIK ATASOY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. IŞIK ATASOY, |
Dersin Yardımcıları | --- |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencinin sağlıklı yada hasta bireylerin gereksinimlerine yönelik olarak sağlığı geliştirme, hastalıklardan korunma, tedavi ve rehabilitasyona yönelik sağlık eğitimi programlarında bilgi,beceri ve tutum kazandırmak
|
Dersin İçeriği | Sağlıklı yada hasta bireylerin gereksinimlerine yönelik olarak sağlığı geliştirme, hastalıklardan korunma, tedavi ve rehabilitasyona yönelik sağlık eğitimi programlarını planlama,yürütme ve değerlendirme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk Eğitim Sisteminin genel yapısını, hemşirelik eğitiminin bu yapı içindeki yerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Eğitime ilişkin temel kavramları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Eğitimde kullanılan görsel işitsel araçları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Uygun öğretim ortamı hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Meslekte öğretim ve öğretime ilişkin sorunları sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Hasta ve ailesinin eğitimini planlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
7 | Eğitim ve öğretim ile ilgili bilgi, beceri ve tutumları kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
8 | Ebelikle ilgili innovatif gelişmeleri takip eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim ve öğrenimle ilgili temel kavramlar | |
2 | Öğrenme kuramları | |
3 | Öğrenmeyi etkileyen faktörler | |
4 | Mesleki öğretimde hemşirenin eğitimci rolü | |
5 | Hasta ve yakınlarının eğitimi | |
6 | Yaşam boyu öğrenme ve hizmet içi eğitim | |
7 | Ülkemizde hemşirelik eğitiminin tarihçesi | |
8 | Sağlık eğitiminde kullanılan araç-gereçler ve önemi | |
9 | Dünyada ve Türkiye de hemşirelik eğitimi | |
10 | Hemşirelikte Bilişim | |
11 | Öğretimde etkili sunum yöntem ve teknikleri | |
12 | Eğitimde iletişim tekniklerini kullanma | |
13 | Öğrenme için uygun ortam oluşturma | |
14 | İnnovative materyal hazırlama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Basılmamış Ders Notları
|
Ders Kaynakları | -Hesapçıoğlu, M. Öğretim ilke ve yöntemleri, Beta Basın Yayın Dağıtım A.Ş. -Hacıalioğlu Nazlı.Hemşirelijkte öğretim öğrenme ve eğitim, Nobel tıp kitapevleri, 2011. -Güncel internet kaynaklar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 12 | 2 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 57 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |