Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mesleki Araştırma Yöntemleri ve Biyoistatistik | SHE 309 | 5 | 3 + 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÜNAL ERKORKMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ÜNAL ERKORKMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders ile, lisansüstü öğrencilerin, kendi tezlerini ve bilimsel araştırmalarını uygulamak için hazır istatistiksel yazılım ile Biyoistatistiksel analizleri kullanacak seviyeye getirilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Biyoistatistik temel kavramları Araştırma Yöntemleri ve Düzenleri Veri Toplama Yöntemleri Paket Programlara Veri Girişi Tanımlayıcı İstatistiklerin Hesaplanması Tablo ve Grafik Hazırlama Örnekleme Hipotez kavramı ve Hipotez Testleri Ki-Kare Testleri Tek, iki ve k Örneklem Hipotez Testleri Korelasyon ve Regresyon Analizleri Geçerlik ve Güvenirlik Analizi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel bir araştırmada gerekli olan kavramsal yapıları tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
2 | Sağlık sektöründe istatistiğin kullanım amacını ve önemini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
3 | Farklı konulardaki verileri görsel olarak tanımlar, özetlerve görsel olarak açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
4 | Uygun yöntemlerle verileri analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
5 | Verileri uygun yöntemlerle analizi ve yorumlamasını yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
6 | Araştırma raporu hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
7 | Mevcut verileri yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
8 | |||
9 | |||
10 | |||
11 | |||
12 | |||
13 | |||
14 | |||
15 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim ve Bilimsel Yaklaşım, Bilimsel Araştırma Süreci, Eleştirel Kaynak İncelemesi | |
2 | Bilimsel Araştırmada Veri Elde Etme Yöntemleri, Araştırma Evreni ve Örnekleme | |
3 | Ölçme Hataları ve Veri Hazırlama Süreci | |
4 | Farklılıkları İncelemeye Yönelik Analiz Teknikleri | |
5 | İlişkileri İncelemeye Yönelik Analiz Teknikleri | |
6 | Nitel Araştırma Yöntemleri ve Nitel Analiz Teknikleri | |
7 | Araştırma Raporunun Yazılması | |
8 | İstatistik, Biyoistatistik ve Bazı Temel Kavramlar, Veri, Değişken ve Ölçme Türleri | |
9 | Tablo ve Grafik Yapım Yöntemi | |
10 | Ortalamalar ve Değişkenlik | |
11 | Olasılık Tanımları ve Temel Olasılık Kuralları, Kuramsal Dağılışlar | |
12 | Örnekleme Yöntemleri | |
13 | İstatistik Tahmin ve Hipotez Testleri, Parametrik Olmayan Testler | |
14 | Regresyon ve Korelasyon Analizi, Zaman Serileri Analizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Alpar R, Uygulamalı İstatistik, Detay Yayıncılık, Ankara, 2012. Özdamar, K. SPSS Ile Biyoistatistik, Nisan Kitabevi, 2013 Özdamar, K, Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi I, Nisan Kitabevi, 2013 Özdamar, K, Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi II, Nisan Kitabevi, 2013 Özdamar, K. Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Nisan Kitabevi, 2013 Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V.: Biyoistatistik, Hacettepe Üniv., Hatiboğlu Yayıncılık, 2012 Sümbüloğlu K, Sümbüloğlu V, Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1998 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | ||||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | ||||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, ebelik uygulamalarında kullanır. | ||||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | ||||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | ||||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | ||||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |