Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hipotez Testleri | IKT 461 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA AKAL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA AKAL, |
Dersin Yardımcıları | Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrenciye iktisat ve işletme ile ilgili istatistiksel problemlerine yönelik hipotez kurma ve test etme bilgi ve yöntemlerinin kazandırılması. |
Dersin İçeriği | normal dağılım, örneklem seçimi, verilerin analizi, nokta kestirimi, aralık kestirimi, hipotez testleri, korelasyon ve regresyon, zaman serisi analizi ve bunların ekonomi ve işletme uygulamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | normal dağılımın özeliklerini tanıtır | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
2 | örnekleme tekniklerini tanıtır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
3 | örnekleme dağılımını yapar ve örnek çözerek öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
4 | istatistiksel tahmin yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
5 | istatistiksel karar verir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
6 | küçük örneklem testlerini yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
7 | testlere bağlı yönetimsel kararlar verir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
8 | ki kare dağılımının özelliklerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
9 | ki kare testi uygulamaları yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
10 | F dağılımını bilir ve testini yapar, uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
11 | basit korelasyon analizi yapar, test eder ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
12 | kısmi korelasyon analizi yapar, test eder ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
13 | zaman serilerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
14 | enterpolasyon ve eksterpolasyon yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
15 | matematiksel beklentiler ve momentler ile korelasyon analizi yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Normal Bölünme | Serper, Ö.(2014), Özkan, Y. ilgili bölümler |
2 | Örnekleme, teknikleri ve seçimi | Serper, Ö.(2014), Özkan, Y. ilgili bölümler |
3 | Örnekleme bölünmeleri | Serper, Ö.(2014), Özkan, Y. ilgili bölümler |
4 | İstatistiksel tahmin | Serper, Ö.(2014), Özkan, Y. ilgili bölümler |
5 | İstatistiksel kararalma | Serper, Ö.(2014), Özkan, Y. ilgili bölümler |
6 | İstatistiksel kararalma | Serper, Ö.(2014), Özkan, Y. ilgili bölümler |
7 | Küçük örnekleme teorisi | Serper, Ö.(2014), Özkan, Y. ilgili bölümler |
8 | Ki-kare testi | Serper, Ö.(2014), Özkan, Y. ilgili bölümler |
9 | ARASINAV | |
10 | F testi ve varyans çözümlemesi | Serper, Ö.(2014), Özkan, Y. ilgili bölümler |
11 | Regresyon ve Korelasyon | Serper, Ö.(2004), bölüm 19, Özkan, Y. ilgili bölümler |
12 | Regresyon ve Korelasyon | Serper, Ö.(2014), Özkan, Y. ilgili bölümler |
13 | Zaman serileri çözümlemesi, testleri ve enterpolasyon | Serper, Ö.(2014), Özkan, Y. ilgili bölümler |
14 | Matematiksel beklentiler ve momentler ile Korelasyon | Öğretim üyesi notları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Serper, Ö.(2014), Uygulamalı İstatistik, Bursa Ezgi Kitabevi. |
Ders Kaynakları | Özsoy, O. (2005), İktisatçılar ve İşletmeciler için İstatistik, Ankara:Siyasal Kitabevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olma | ||||||
2 | Genel mikro iktisat teorisi hakkında bilgili olma. | ||||||
3 | Genel makro iktisat teorisi hakkında bilgili olma. | ||||||
4 | Uluslararası iktisat teorisi ve politikası hakkında bilgili olma. | ||||||
5 | İktisadın sosyal bir bilim olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma. | ||||||
6 | Temel ekonometri ve istatistik teorilerini mikro ve makro iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma. | ||||||
7 | Genel işletme yönetimi, pazarlama, insan kaynakları idaresi, şirket finansmanı, turizm işletmeciliği ve kamu idareciliği gibi kendilerinin seçtiği fakat bölümün direkt eğitim konusuna girmeyen alanlardan birinde de uzmanlaşmaya sahip olma. | ||||||
8 | Kamu, endüstri, tarım, çevre ve doğal kaynaklar, çalışma, bilgi ve mülkiyet ekonomileri, uluslararası finans, para banka, iktisadi büyüme ve kalkınma, politik iktisat ve ekonometrik yöntemler gibi alanlardan kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından dördünde uzmanlaşma hedefine sahip olma. | ||||||
9 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olma. | ||||||
10 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde muhasebe bilgisine sahip olma. | ||||||
11 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı (ve tercihen ilave olarak sözlü) iletişim becerisine sahip olma. | ||||||
12 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SAS, SPSS, Eviews, Access, Minitab ve benzeri) kullanabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |