Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Stratejik Pazarlama | SBF 480 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe / İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FARUK ANIL KONUK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. FARUK ANIL KONUK, |
Dersin Yardımcıları | Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Pazarlama alanında stratejik bakış açısı kazandırmak bu dersin temel hedefidir. |
Dersin İçeriği | Bu derste pazarlamaya stratejik bakış ele alınacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Stratejik düşünme ve stratejik bakış açısı kavramlarını yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Stratejik pazarlama planını anlatır | Tartışma, Problem Çözme, Örnek Olay, Anlatım, | Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | SWOT analizi yapar ve pazarlama programlarını formüler eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Tartışma, Grup Çalışması, | Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Rekabet analizi kavramını anlatır ve rekabet analizi bağlamında uygulamadan örnekler verebilir | Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav , |
5 | Müşteri analizi yapar, pazar bölümlendirme seçeneklerini oluşturur | Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Konumlandırma konusunu anlatır ve örneklerle açıklar | Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
7 | Pazarlama stratejilerini analiz eder ve yorumlar | Anlatım, Örnek Olay, Tartışma, | Ödev, Sınav , Sözlü Sınav, |
8 | Mamul yaşam eğrisinin farklı aşamalarını irdeler ve uygun pazarlama stratejileri önerir | Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, Ödev, Sınav , |
9 | Performans değerlendirme kavramını açıklar ve değerlendirme sürecini uygular | Problem Çözme, Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
10 | Sektör analizi yapar ve çıkarımlarda bulunur | Tartışma, Örnek Olay, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Stratejik Düşünme | Godin, Seth, (2006), Fikir Virüsü, Pazarlamada Yeni Boyutlar, İstanbul: Mediacat Yayınları, ss. 1- 52. |
2 | Stratejik Pazarlama Hedefleri | Levinson, Jay Conrad (2007), 30 Günde Gerilla Pazarlama, Mediacat, İstanbul, ss. 47-77. |
3 | Stratejik Analiz ve Pazar (kar) Fırsatları | Jones, Barrie G., (1987), İş Savaşları, çev. E. Tümg. Muzaffer Özsoy, Sistem Yayıncılık, İstanbul,, ss. 10-58. |
4 | İşletmenin Analizi | Jones, Barrie G., (1987), İş Savaşları, çev. E. Tümg. Muzaffer Özsoy, Sistem Yayıncılık, İstanbul,, ss. 65-90. |
5 | Müşteri Analizleri | Jones, Barrie G., (1987), İş Savaşları, çev. E. Tümg. Muzaffer Özsoy, Sistem Yayıncılık, İstanbul,, ss. 95-150. |
6 | Pazar Fırsatları Ölçümü ve Pazar Çekiciliği Analizi | Jones, Barrie G., (1987), İş Savaşları, çev. E. Tümg. Muzaffer Özsoy, Sistem Yayıncılık, İstanbul,, ss. 155-178. |
7 | Rekabet, Kurumsal Avantaj ve Değer Yaratımı Stratejileri | Brandenburger, Adam M., Nalebuff, Barry J. (2005) Ortaklaşa Rekabet, Rota Yayınları, ss. 260-280. |
8 | Pazarlama Stratejileri | Fox, Jeffrey J. (2000) Küçük İşletmeler için Altın Kurallar, Rota Yayınları, İstanbul, ss. 22-45 |
9 | ARASINAV | BAŞARILAR |
10 | Büyüyen Pazarlarda Pazarlama Stratejileri | Fox, Jeffrey J. (2000) Küçük İşletmeler için Altın Kurallar, Rota Yayınları, İstanbul, ss. 46-55 |
11 | Olgunlaşmış Pazarlarda Pazarlama Stratejileri | Fox, Jeffrey J. (2000) Küçük İşletmeler için Altın Kurallar, Rota Yayınları, İstanbul, ss. 60-75 |
12 | Gerileyen Pazarlar ve Kriz Dönemlerinde Pazarlama Stratejileri | Fox, Jeffrey J. (2000) Küçük İşletmeler için Altın Kurallar, Rota Yayınları, İstanbul, ss. 79-95 |
13 | Pazar Konumuna Göre Pazarlama Stratejileri | Kawasaki, Guy (2003) Rakiplerinizi Çıldırtmanın Yolları, Mediacat yayınları, İstanbul, ss. 53-144. |
14 | Pazarlama Stratejilerinin Uygulanması | Traecy, Michael, Wiersama, Fred (2005), Pazar Liderlerinin Öğretileri, Mediacat Yayınları, İstanbul, ss.140-220. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri ve makaleler |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olma | X | |||||
2 | Genel mikro iktisat teorisi hakkında bilgili olma. | X | |||||
3 | Genel makro iktisat teorisi hakkında bilgili olma. | X | |||||
4 | Uluslararası iktisat teorisi ve politikası hakkında bilgili olma. | X | |||||
5 | İktisadın sosyal bir bilim olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma. | X | |||||
6 | Temel ekonometri ve istatistik teorilerini mikro ve makro iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma. | X | |||||
7 | Genel işletme yönetimi, pazarlama, insan kaynakları idaresi, şirket finansmanı, turizm işletmeciliği ve kamu idareciliği gibi kendilerinin seçtiği fakat bölümün direkt eğitim konusuna girmeyen alanlardan birinde de uzmanlaşmaya sahip olma. | X | |||||
8 | Kamu, endüstri, tarım, çevre ve doğal kaynaklar, çalışma, bilgi ve mülkiyet ekonomileri, uluslararası finans, para banka, iktisadi büyüme ve kalkınma, politik iktisat ve ekonometrik yöntemler gibi alanlardan kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından dördünde uzmanlaşma hedefine sahip olma. | X | |||||
9 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olma. | X | |||||
10 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde muhasebe bilgisine sahip olma. | X | |||||
11 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı (ve tercihen ilave olarak sözlü) iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
12 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SAS, SPSS, Eviews, Access, Minitab ve benzeri) kullanabilme | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |