Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Kaynakları Yönetimi | CEK 376 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERT ÖNER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu derste SİKY’nin evrimi, boyutları, örgütsel performansla ilişkisi, yönetim danışmanlığı ve SİKY uygulamaları ile ilgili konulara değinilecektir |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İKY’nin gelişim evrelerini İKY fonksiyonları açısından karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | İKY fonksiyonlarını İKY’nin entegrasyonu açısından birbirleriyle ilişkilendirir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav , Ödev, |
3 | İKY uygulamaları ile ilgili verilen bilgi ve örnekleri uygulama ile ilişkilendirir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Sınav , |
4 | İKY fonksiyonları ile ilgili yöntemlerin uygulanabilirliğini işletmelere göre sınıflandırır. | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sınav , Ödev, |
5 | İKY fonksiyonları ile ilgili sorunlara dair çözümler önerir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Sınav , |
6 | Bir işletmenin İKY fonksiyonu için sisteme dair benzetim kurar | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel giriş ve tarihçe | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Stratejik İKY’nin evrimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Genel Strateji-İK Stratejisi İlişkisi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Stratejik İKY’nin boyutları | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Stratejik İKY’nin boyutları 1: Liderlik, değişim mühendisliği | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Stratejik İKY’nin boyutları 2: İşyerinde öğrenme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Stratejik İKY’nin boyutları 3: Sendikalar | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | Stratejik İKY-Örgütsel performans ilişkisi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
9 | VİZE SINAVI | VİZE SINAVI |
10 | Yönetim danışmanlığı | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Türkiye’de yönetim danışmanlığı | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Türkiye’de yönetim danışmanlık şirketleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Stratejik insan kaynakları yönetiminin gelişmesinde danışmanlık şirketleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Genel değerlendirme ve tekrar | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Bayraktaroğlu, S. (2002) Stratejik ve Stratejik Olmayan İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayınları, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olma | X | |||||
2 | Genel mikro iktisat teorisi hakkında bilgili olma. | X | |||||
3 | Genel makro iktisat teorisi hakkında bilgili olma. | X | |||||
4 | Uluslararası iktisat teorisi ve politikası hakkında bilgili olma. | X | |||||
5 | İktisadın sosyal bir bilim olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma. | X | |||||
6 | Temel ekonometri ve istatistik teorilerini mikro ve makro iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma. | X | |||||
7 | Genel işletme yönetimi, pazarlama, insan kaynakları idaresi, şirket finansmanı, turizm işletmeciliği ve kamu idareciliği gibi kendilerinin seçtiği fakat bölümün direkt eğitim konusuna girmeyen alanlardan birinde de uzmanlaşmaya sahip olma. | X | |||||
8 | Kamu, endüstri, tarım, çevre ve doğal kaynaklar, çalışma, bilgi ve mülkiyet ekonomileri, uluslararası finans, para banka, iktisadi büyüme ve kalkınma, politik iktisat ve ekonometrik yöntemler gibi alanlardan kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından dördünde uzmanlaşma hedefine sahip olma. | X | |||||
9 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olma. | X | |||||
10 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde muhasebe bilgisine sahip olma. | X | |||||
11 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı (ve tercihen ilave olarak sözlü) iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
12 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SAS, SPSS, Eviews, Access, Minitab ve benzeri) kullanabilme | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |