Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kaynaklı İmalatta Kalite Kontrol | İMM 609 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. UĞUR ŞEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | İşletmelerde gerçekleştirilen kaynaklı imalatın istenilen niteliklere sahip olup olmadığının, servis şartlarında arzulanan performansı sergileyip sergilemeyeceğinin değerlendirilmesini yapmak, müşterinin istediği niteliklere sahip kaynaklı imalatın gerçekleşip gerçekleşmediğinin kontrolünün yapılarak önerilerde bulunmasının kontrolü büyük bir önem arz etmesi nedeniyle, kaynaklı imalatta çalışan mühendislerin gerekli bilgi donanımına sahip olmaları gerekir. |
Dersin İçeriği | Kalite kontrolün amacı ve önemi, Kalite kontrolden toplam kalite kontrole geçiş, sürekli iyileştirme kavramlarının tanımlanması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kalite kontrolün amacı, Kalite kontrolden toplam kalite kontrole geçiş, sürekli iyileştirme kavramlarını tanımlar (Bilgi) | Anlatım, | Sınav , |
2 | Kaynaklı imalat ile diğer imalat yöntemler arasındaki farkları birbirinden ayırt ederek, yorumlar (Kavrama) | Anlatım, Tartışma, | Sınav , |
3 | Kaynaklı bağlantılarda oluşan kaynak hatalarını standartlardaki tolerans ve değerlendirme kriterlerini dikkate alarak, kaynak hatalarının kabul edilip edilemeyeceğini çözümler (Analiz) | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
4 | Her hangi bir kaynaklı imalat üzerinden, kaynak hatalarının değerlendirilmesi yapılarak, kabul kriterlerine göre uygun olup olmadığını örnek problemle çözer (Uygulama) | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
5 | Her hangi bir kaynaklı imalat üzerinden kaynak hataları kaynak ölçü aletleri kullanılarak kabul kriterlerine göre uygun olup olmadığını çözümler (Analiz) | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
6 | Kaynak hatalarının sebepleri analiz ederek, çeşitli çözüm yöntemleri önerir (Sentez) | Anlatım, | Proje / Tasarım, |
7 | Kaynak dikiş hatalarının derecelendirilmesi ve standartlarda belirtilen kriterleri birbirinden ayırt ederek, yorumlar (Kavrama) | Anlatım, Tartışma, | Sınav , |
8 | Kaynaklı bağlantılara uygulanabilecek tahribatlı ve tahribatsız muayene yöntemlerini tanımlar (Bilgi) | Anlatım, | Sınav , |
9 | Kaynaklı bağlantılara uygulanabilecek tahribatlı ve tahribatsız muayene yöntemlerini birbirinden ayırt ederek, yorumlar (Kavrama) ve hangi yöntemin hangi amaç için kullanılacağını önerir (Sentez) | Anlatım, | Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kalite kontrolün amacı ve önemi, Kalite kontrolden toplam kalite kontrole geçiş, sürekli iyileştirme kavramlarının tanımlanması | |
2 | Kaynaklı imalatların tanımlanması ve Kaynaklı imalatta kalite kontrolün önemi | |
3 | Kaynaklı bağlantılarda oluşan hatalar ve değerlendirme kriterleri | |
4 | Kaynak hataları, sebepleri ve önlem önerileri | |
5 | Kaynak dikiş hatalarının derecelendirilmesi ve standartlarda belirtilen kriterler | |
6 | Kaynak hatalarının değerlendirilmesinde kullanılan yöntemler ve kaynak ölçü aletleri | |
7 | Kaynaklı bağlantıların tahribatlı muayene yöntemleri, | |
8 | Kaynaklı numune standartları, numune hazırlama teknikleri | |
9 | Kaynak dikişlerinin görsel muayene kontrolü ve değerlendirme ölçütleri | |
10 | Kaynak dikişlerinin radyografik ve penetrasyon yöntemleriyle kontrolü | |
11 | Kaynak dikişlerinin ultrasonik ve manyetik yöntemlerle kontrolü | |
12 | Örnek uygulamalar I | |
13 | Örnek uygulamalar II | |
14 | Örnek uygulamalar III |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Prof. Dr. Hüseyin UZUN, Ders Notları |
Ders Kaynakları | 1. B.Kobu, Endüstriyel Kalite kontrolü İstanbul Üniversitesi Yayınları, İSTANBUL (1987) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İmalat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
2 | İmalat Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
3 | İmalat Mühendisliğinde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılasılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler | X | |||||
8 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
11 | İmalat mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
12 | İmalat Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve is hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |