Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ergonomi | İMM 604 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET RIZA ADALI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET RIZA ADALI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | • Öğrencilere iş ve çevre şartlarının analizini tanıtmak |
Dersin İçeriği | Genel giriş,Ergonomi ve insan faktör lerine giriş,Fiziksel ergonomi: İş psikolojisi ve antropometri,Kavramsal ergonomi,Fiziksel iş çevresi,Mesleki emniyet ve sağlık,İş motivasyonu ve işte sosyal organizasyon,Vücut ritimleri,Ergonomik modeller,Kontroller ve göstergeler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel ergonomiyi öğrencilere sunar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | İnsan makine sistemlerini karşılaştırmak ve onların kontrol verimlerini çeşitli fiziksel iş çevrelerinde inceler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Metabolik hızı, enerji tüketimini ve vücut kütle indeksini hesaplar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Çalışma alanındaki kaynakları değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | Gürültü faktörleri ile seviyelerini ve gürültünün nasıl kontrol edileceğini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ergonomi tanımı | |
2 | Ergonomi ve insan faktör lerinin tartışılması | |
3 | Fiziksel ergonomi: İş psikolojisi ve antropometri kavramları | |
4 | Kavramsal ergonomi kavramının açıklanması | |
5 | Fiziksel iş çevresinin önemi ve açıklanması | |
6 | Mesleki emniyet ve sağlık konularının izahı | |
7 | Vize | |
8 | Vücut ritimlerinin incelenmesi | |
9 | Vücut ritimlerinin incelenmesi | |
10 | Ergonomik modellerin irdelenmesi | |
11 | Ergonomik modellerin irdelenmesi | |
12 | Kontroller ve göstergelerin karşılaştırılması | |
13 | Kontroller ve göstergelerin uygulamaları | |
14 | Genel değerlendirme ve sonuçlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Prof.Dr.Fehim FINDIK-Ders Notları |
Ders Kaynakları | 1. Mikell Groover; Work systems and the Methods, Measurement, and Management of Work; Pearson London 2007. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İmalat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | İmalat Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
3 | İmalat Mühendisliğinde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılasılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler | ||||||
8 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
11 | İmalat mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
12 | İmalat Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve is hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |