Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İşyeri Uygulaması | MYO 291 | 4 | 0 + 20 | 10 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. YAKUP YİĞİT |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER, Dr.Öğr.Üyesi ŞADİYE BERNA AYKAN, Öğr.Gör. KÜBRA ÜÇGÜL, Öğr.Gör.Dr. GÜLBAŞAK DİKTAŞ YERLİ, Öğr.Gör. İSMAİL HAKKI YEMENOĞLU, Öğr.Gör.Dr. ÖMER ÖZİŞLİ, Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ, Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ASLAN BAĞCI, Öğr.Gör. YAKUP YİĞİT, Öğr.Gör. KADRİ ER, Öğr.Gör. YILDIZ YENER, Dr.Öğr.Üyesi SEDA GÖGER, Doç.Dr. GÖNÜL GÜROL ÇİFTCİ, Öğr.Gör. ŞEYMA TRABZON, Dr.Öğr.Üyesi AYLA EREN ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üyesi CEMİLE DEDE, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Belirli mesleklere yönelik öğrencilerimize verilen bilgi, beceri, davranış ve birlikte iş görme alışkanlıklarını, iş ortamında uygulamalı olarak yaptırmak suretiyle, hayata hazırlamak ve iş dünyasının ihtiyaç duyduğu nitelikli insan gücünü yetiştirmektir. |
Dersin İçeriği | Kamu veya özel kuruluşlardaki üretim ve hizmet süreçlerini işyerinde uygulamaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamu veya özel kuruluşlardaki üretim ve hizmet süreçlerini işyerinde uygulayarak, becerilerini geliştirmek ve bilgilerini pekiştirmek. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin takdimi–3+1 modelinin tanıtımı, öğrencilerin uygulama yapacağı kuruluşun belirlenmesi ve dağılımın yapılması | |
2 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
3 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
4 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
5 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
6 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
7 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
8 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
9 | Öğrencinin ara rapor sunumu | |
10 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
11 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
12 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
13 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
14 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Uygulama Yönergesi |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili teşhise yönelik verilerin eldesi ve muhafazası ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olmak | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | X | |||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | X | |||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, Sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
9 | İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | X | |||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
11 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | X | |||||
12 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 10 | 160 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Proje / Tasarım | 4 | 5 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 285 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |