Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri | EPH 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÜMİT SAHRANÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda BİÇENER |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin çağdaş psikolojik danışma yaklaşımlarının felsefi ve kuramsal temellerini, kullandıkları ilke ve teknikleri kavramalarını sağlamaktır. Ayrıca ilgili kuramların hangi psikolojik sorunlarda daha etkili olduğunu, ilgili kuramlara göre vaka kavramsallaştırmayı ve kuramların birbirine göre yetersiz ve üstün yanlarını ayırt etmeyi başarmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Güncel psikolojik danışma yaklaşımlarının başlangıcı ve tarihi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Güncel yaklaşımların gelişimi ve günümüzdeki durumunu bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
2 | Güncel psikolojik danışma yaklaşımlarının kuramsal temellerini ve temel kavramlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
3 | Güncel yaklaşımların her birinde vaka kavramsallaştırmayı bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
4 | Güncel yaklaşımların her birinde danışma planlama ve değerlendirme süreçlerinin nasıl olduğunu açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
5 | Güncel yaklaşımlarda kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
6 | Güncel yaklaşımların etkililiği ve eleştiri alan yönlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikolojik danışma ve psikoterapi nedir | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
2 | Kısa süreli dinamik psikoterapi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
3 | Kısa süreli dinamik psikoterapi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
4 | Duygu odaklı terapi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
5 | Duygu odaklı terapi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
6 | Şema terapisi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
7 | Ara Sınav | |
8 | Şema terapisi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
9 | Yaratıcı sanat terapileri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
10 | Yaratıcı sanat terapileri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
11 | Gelişimsel nörobiyoloji ve bağlanma | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
12 | Gelişimsel nörobiyoloji ve bağlanma | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
13 | Vaka Analizleri ile Kuramları Değerlendirme | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
14 | Vaka Analizleri ile Kuramları Değerlendirme | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Cozolino, L. (2010). The Neuroscience of Psychotherapy: Healing the Brain (Second Edition). NY: W. W. Norton & Company, Inc. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, güdülenme kuramları hakkında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bu bilgileri iş yaşamından okul yaşamına kadar pek çok alanda kullanma becerisi kazanır. | X | |||||
2 | Çağdaş Psikolojik Danışma kuramlarını ayrıntılı olarak tanır ve karşılaştırarak analiz ederek, elde ettiği kuramsal bilgiyi alana yönelik uygulamalarda kullanabilir. | X | |||||
3 | Öğrencilerin kişilik özelliklerini, yetenek, ilgi ve becerilerini ayrıntılı olarak saptar ve bunu öğrencinin kişisel, mesleki ve eğitsel gelişimini destekleyici şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Bireysel danışma uygulama becerilerini, danışanların gerek uyum ya da işlevselliklerini engelleyici sıkıntılarıyla başa çıkma becerileri kazanmalarına gerekse kendilerini geliştirebilmelerine yardımcı olmak amacıyla kullanır. | X | |||||
5 | Farklı yaklaşımlara dayalı olarak farklı durumlara ilişkin bireysel psikolojik danışma oturumları tasarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Bir ya da birden fazla duruma ilişkin uzmanlık isteyen psikolojik testler ve nasıl uygulandıklarına ilişkin detaylı bilgi sahibi olur. | X | |||||
7 | İş yaşamında ya da uygulamada, akademik yaşamından getirdiği bilgi, beceri ve yeterlilikleri kullanır. | X | |||||
8 | Kişilerarası ilişkileri engelleyici unsurları, nedenlerini ve nasıl aşılabileceğini belirler ve iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik kuramlarla uygulamaları karşılaştırmaları olarak değerlendirir. | X | |||||
9 | Psikolojik bozukluklara ilişkin tanılama ve yardım süreci hakkına detaylı bilgi sahibi olarak bu bilgiyi vaka örnekleri üzerinde uygulama becerisi kazanır. | X | |||||
10 | Yüksek lisans eğitiminin ve araştırmalarının gerektirdiği ölçülerde araştırma ve yayın yapma beceri kazanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |