Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bireysel Psikolojik Danışma ve Uygulamaları | EPH 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET KAYA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MEHMET KAYA, Doç.Dr. ÜMİT SAHRANÇ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda BİÇENER Arş. Gör. Samet MAKAS |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı Bireysel psikolojik danışma becerilerinin geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği |
(YÖK Kur tanımı alınmıştır.) |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bireysel Psikolojik Danışma Becerilerini uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Performans Görevi, |
2 | Danışanla Töropatik ilişki kurar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
3 | Danışma sürecinde Terapötik becerileri kullanır. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
4 | Psikolojik danışma modellerini değerlendirir. | Anlatım, | Sınav , |
5 | Psikolojik danışma modellerinin eğitimde uygulanışını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
6 | Bireysel danışma modellerini karşılaştırır. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yapılandırma | |
2 | Yakından İlgilenme | |
3 | Konuşmaya Açık Davet | |
4 | Asgari Düzeyde Teşvik | |
5 | Duyguların Yansıtılması | |
6 | Kişiselleştirme | |
7 | Ara sınav | |
8 | Özetleme | |
9 | Bağlama | |
10 | Empati | |
11 | Saydamlık | |
12 | İlişkinin Şimdi ve Buradalığı | |
13 | Yüzleştirme | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Akkoyun, F. (1994). Yardım becerileri alıştırmaları (Temel eğitim programı) (2. baskı). Ankara: Form Ofset |
Ders Kaynakları |
Hill, C. E. & OBrien, K. M. (1999). Helping skills: Facilitating exploration, insight and action. Akkoyun, F. (1994). Yardım becerileri (Temel eğitim programı) (2. baskı). Ankara: Form Ofset. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, güdülenme kuramları hakkında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bu bilgileri iş yaşamından okul yaşamına kadar pek çok alanda kullanma becerisi kazanır. | ||||||
2 | Çağdaş Psikolojik Danışma kuramlarını ayrıntılı olarak tanır ve karşılaştırarak analiz ederek, elde ettiği kuramsal bilgiyi alana yönelik uygulamalarda kullanabilir. | X | |||||
3 | Öğrencilerin kişilik özelliklerini, yetenek, ilgi ve becerilerini ayrıntılı olarak saptar ve bunu öğrencinin kişisel, mesleki ve eğitsel gelişimini destekleyici şekilde kullanır. | ||||||
4 | Bireysel danışma uygulama becerilerini, danışanların gerek uyum ya da işlevselliklerini engelleyici sıkıntılarıyla başa çıkma becerileri kazanmalarına gerekse kendilerini geliştirebilmelerine yardımcı olmak amacıyla kullanır. | X | |||||
5 | Farklı yaklaşımlara dayalı olarak farklı durumlara ilişkin bireysel psikolojik danışma oturumları tasarlar ve uygular. | ||||||
6 | Bir ya da birden fazla duruma ilişkin uzmanlık isteyen psikolojik testler ve nasıl uygulandıklarına ilişkin detaylı bilgi sahibi olur. | X | |||||
7 | İş yaşamında ya da uygulamada, akademik yaşamından getirdiği bilgi, beceri ve yeterlilikleri kullanır. | ||||||
8 | Kişilerarası ilişkileri engelleyici unsurları, nedenlerini ve nasıl aşılabileceğini belirler ve iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik kuramlarla uygulamaları karşılaştırmaları olarak değerlendirir. | X | |||||
9 | Psikolojik bozukluklara ilişkin tanılama ve yardım süreci hakkına detaylı bilgi sahibi olarak bu bilgiyi vaka örnekleri üzerinde uygulama becerisi kazanır. | ||||||
10 | Yüksek lisans eğitiminin ve araştırmalarının gerektirdiği ölçülerde araştırma ve yayın yapma beceri kazanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |