Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İstatistik Teknikleri ve Veri Analizi | BTO 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET BARIŞ HORZUM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı veri analizi kavramını ve tekniklerini tartışmak ve betimsel ve kestirisel analizlerini yapmak ve raporlaştırmakla ilgili bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Veri analizi kavramının tartışılması, araştırma ve veri türleri ilişkisi, nitel verilerin toplanması ve incelenmesi, nitel verilerin analizi, sonuçların yorumlanması ve raporlaştırılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Veri analizi kavramını kendi sözcükleriyle açıklar. | Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Veri analiz türlerini sınıflandırır. | Anlatım, | Sınav , |
3 | Araştırma ve veri türüne uygun analizi seçer. | Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Veri analizi kavramının tartışılması | |
2 | Veri analizi ile ilgili temel kavramlar, normal dağılım | |
3 | Parametrik testler, korelasyon, ilişkili t, ilişkisiz t testleri | |
4 | Tek yönlü ANOVA | |
5 | Nonparametrik testler, Wilcoxon Sign, Mann Whitney U | |
6 | Kruskal Wallis H | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Ki kare analizi | |
9 | Örnek uygulamalar | |
10 | Analiz raporlarının kontrolü ve tartışma | |
11 | Analiz raporlarının kontrolü ve tartışma | |
12 | Analiz raporlarının kontrolü ve tartışma | |
13 | Dersin Genel Değerlendirilmesi | |
14 | Dönem Sonu Sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Büyüköztürk, Ş. (2008). Veri analizi el kitabı. Ankara:PegemA |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzaktan Eğitim genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir; bu bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
2 | Uzaktan eğitim ile ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir | X | |||||
3 | Uzaktan eğitim ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | |||||
5 | Uzaktan eğitim ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır | X | |||||
6 | Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ailelerinin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar | X | |||||
7 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). | X | |||||
8 | Uzaktan eğitim ile ilgili araştırma yapar. | X | |||||
9 | Mesleğini yürütürken, araştırmacı ya da veri kaynağı olma durumunda verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
10 | Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcar. Yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahiptir. | X | |||||
11 | Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becereileri karşı karşıya kaldığı problemlere çözüm üretmede kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 167 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |