Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
E- Devlet Uygulamaları | ENF 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TİJEN ÖVER ÖZÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnsanoğlunun var oluşundan bu yana bilgi önemini korumuş, bilgi ve birikimler nesilden nesile aktarılmıştır. Ama artık günümüzde bilgi tümüyle gelişmişliğin göstergesi konumuna yerleşmiştir, ülkeler ve gelişmişlikleri bilişim ve iletişim teknolojileri ile değerlendirilir duruma gelmiştir. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin gelişimi ve önem kazanması yaşantımızın her evresini; iş görme alışkanlıklarımızdan eğitim modellerimize kadar etkilemiştir. Bu değişim ve etkileşimden tüm dünya ülkeleri gibi bizlerde etkilenmiş ve devlet kurumlarının be sürece uyum çalışmaları başlatılmıştır. Bu sürecin gerek dünyada gerekse ülkemizdeki işleyişini görmek ve adaptasyon sürecini kolaylaştırmak amacıyla aşağıda belirtilen konular ele alınmış ve irdelenmiştir. |
Dersin İçeriği | Bilim ve teknoloji tarihi, Yerel yönetimlerde ve iş görme alışkanlıklarında değişim, Bilgi toplumu ve Türkiye, Dünyada E-Devlet uygulamaları, Türkiye’de e-devlet uygulamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim Ve Teknolojide Tarihi Gelişim | |
2 | Bilim Ve Teknolojide Tarihi Gelişim | |
3 | Devlet Anlayışında Ve Kamu Yönetiminde Yaşanan Değişimler | |
4 | Devlet Anlayışında Ve Kamu Yönetiminde Yaşanan Değişimler | |
5 | E-Devlet, Yararları Ve Altyapı Gereksinimleri | |
6 | E-Devlet, Yararları Ve Altyapı Gereksinimleri | |
7 | Dünyadan E-Devlet Uygulamaları | |
8 | Dünyadan E-Devlet Uygulamaları | |
9 | Bilgi Toplumu Ve Türkiye | |
10 | Türkiye’de E-Devlet Uygulamaları | |
11 | Türkiye’de E-Devlet Uygulamaları | |
12 | Bilgi Toplumu Ölçümlemeleri | |
13 | Bilgi Toplumu Ölçümlemeleri | |
14 | Bilgi Toplumu Eylem Planı Ve Sakarya Üniversitesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | http://www.adaport.sakarya.edu.tr |
Ders Kaynakları | 1. http://www.bilgitoplumu.gov.tr 2. http://ekutup.dpt.gov.tr/bilim/ 3. Yücel, İ., H., “Bilim-teknoloji politikaları ve 21. yüzyılın toplumu”, Ankara: Devlet Planlama Teşkilatı. Sosyal Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü. Araştırma Dairesi Başkanlığı, Temmuz 1997. ISBN 975-19-1806-5 4. Yücel, İ., H., “Türkiye’de Bilim Teknoloji Politikaları ve İktisadi Gelişmenin Yönü”, Sosyal Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü, 2006. 5. http://ekutup.dpt.gov.tr/bilisim/e-devlet/tr2004.pdf 6. “e-Devlet: Kamuda Ortak Bilgi-Veri Paylaşımı”, Mart 2004, TBD, Ankara, http://eski.tbd.org.tr/webler/kamubiby/raporlarPDF/RP2-2004.pdf 7. Türkiye Bilişim Şurası, E-Devlet Çalışma Grubu Raporu, Mayıs 2002 8. http://www.btk.gov.tr/eimza/eimza_yasasi.htm 9. http://www.bilgitoplumu.gov.tr/ 10. http://edevlet.turksat.com.tr/v2/faq 11. United Nations E-Government Survey 2010, Department of Economic and Social Affairs, United Nations/New York, 2010 12. http://www.tuik.gov.tr 13. Bilgi Toplumu Stratejisi Eylem Planı, 2006-2010, Değerlendirme Raporu, RaporNo:5, Devlet Planlama Teşkilatı BilgiToplumu Dairesi, Mart2010 14. Bilgi Toplumu Stratejisi Ölçümleme Dokümanı, 2006-2010, Devlet Planlama Teşkilatı, 2009 15. http://www.enfo.sakarya.edu.tr 16. http://www.uzem.sakarya.edu.tr |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilişim Sistemlerindeki yada farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek | X | |||||
2 | Bilişim Sistemlerindeki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek | X | |||||
3 | Bilişim Sistemlerindeki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | X | |||||
4 | Bilişim Sistemlerindeki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, Bilişim Sistemlerindeki ve Bilişim Sistemleri dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek | X | |||||
5 | Bilişim Sistemlerindeki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek | X | |||||
6 | Bilişim Sistemleri ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | X | |||||
7 | Bilişim Sistemlerinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek | X | |||||
8 | Bilişim Sistemleri ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek | X | |||||
9 | Bilişim Sistemlerinde özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |