Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hz. Muhammed’E Çağdaş ve Evrensel Yaklaşımlar | DAO 458 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ VASFİ KURT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Abdullah AYDINLI, Prof. Dr. Kemalettin ÖZDEMIR, Doc. Dr. Hayati YILMAZ, Doç. Dr. Erdinç AHATLI |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Son Peygamber olan Hz. Muhammed´in günümüz dünyasında nasıl tanındığı ve algılandığı konusunda geçmiş değerlendirmelerle de karşılaştırmalar yaparak öğrencileri bilgilendirmek. |
Dersin İçeriği | Bu derste Hz. Muhammed´in peygamberliği, peygamberliğinin delilleri, Batı´da ve toplumumuzda Hz. Muhammed algısı ve son peygamber oluşunun ne anlama geldiği işlenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Peygamberliğin ispatı konusunda ileri sürülen delilleri bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Hz. Muhammed´in diğer peygamberler arasındaki konumunu değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Batı´daki farklı Hz. Muhammed algısının sebeplerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Mevlid geleneğinin geçmişteki ve günümüzdeki uygulamalarını karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Hz. Muhammed´in hayatının bir müslüman için örnekliğini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Hz. Muhammed´in sosyal bir olgu olarak bir toplumu nasıl dönüştürdüğünü fark eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Peygamberlik ve peygamberliğin ispatı | |
2 | Hz. Muhammed literatürüne dair özgün eserler | |
3 | Hz. Muhammed´in hayatının günümüz açısından önemi | |
4 | Batı´da Hz. Muhammed algısı ve imajı | |
5 | Batı´da Hz. Muhammed algısı ve imajı | |
6 | Batı´da Hz. Muhammed algısı ve imajı | |
7 | Toplumumuzda Hz. Muhammed algısı | |
8 | Çağdaş metinlerde Hz. Muhammed | |
9 | Hz. Muhammed ve evrensel hukuk | |
10 | Hz. Muhammed ve çevre | |
11 | Hz. Muhammed ve insan hakları | |
12 | Hz. Muhammed ve adalet, ırklar arası eşitlik | |
13 | Mevlid geleneği | |
14 | Hz. Muhammed´in son peygamber oluşu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Schimmel, Annemarie, Ve Muhammed O´nun Elçisidir (Çev. Ekrem Demirli, İstanbul 2011 2. Ahatlı, Erdinç, Peygamberlik ve Hz. Muhammed´in Peygamberliği, Ankara 2011 3. Yılmaz, Hayati, Hz. Muhammed´in Aile ve Akraba Atlası |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | X | |||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | ||||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | ||||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Peygamberliğin ispatı konusunda ileri sürülen delilleri bilir | ||||||||||||
2 | Hz. Muhammed´in diğer peygamberler arasındaki konumunu değerlendirir. | ||||||||||||
3 | Batı´daki farklı Hz. Muhammed algısının sebeplerini analiz eder. | ||||||||||||
4 | Mevlid geleneğinin geçmişteki ve günümüzdeki uygulamalarını karşılaştırır. | ||||||||||||
5 | Hz. Muhammed´in hayatının bir müslüman için örnekliğini kavrar. | ||||||||||||
6 | Hz. Muhammed´in sosyal bir olgu olarak bir toplumu nasıl dönüştürdüğünü fark eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |