Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fizyolojik Sinyaller | FZL 511 | 0 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÖNÜL GÜROL ÇİFTCİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. DERYA GÜZEL ERDOĞAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin biyolojik sinyallerin uygulama alanları hakkında ön fikir sahibi olabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Biyolojik işaret ölçüm sistemi genel özellikleri, Hücre membran potansiyelleri, Kan Basıncı Ölçümü, Kalp sesleri ölçümü, Elektrokardiyogram (EKG), Elektromiyogram (EMG), Elektronörogram (ENG), Elektroensefalogram (EEG), Uyarılmış Potansiyeller (EP), Elektrogastrogram (EGG), Biyosensörler, Biyolojik sinyallerde biyolojik saatin önemi, Protein Sentezi ve tıpta önemi ve Biyoinformatik anlatılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Biyolojik işaret ölçüm sistemler hakkında bilgi sahibi olur. | Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Hücre membran potansiyelleri hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Kan Basıncı Ölçümü hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Kalp sesleri ölçümü hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Elektrokardiyogram (EKG) hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Elektromiyogram (EMG) hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
7 | Elektroensefalogram (EEG) hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
8 | Elektronörogram (ENG) hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
9 | Uyarılmış Potansiyeller (EP) hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
10 | Elektrogastrogram (EGG) hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
11 | Biyosensörler hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
12 | Biyolojik sinyallerde biyolojik saatin önemini kavrar. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
13 | Protein Sentezi ve tıpta önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
14 | Biyoinformatik hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyolojik işaret ölçüm sistemleri genel özellikleri | |
2 | Hücre membran potansiyelleri | |
3 | Kan Basıncı Ölçümü, Kalp sesleri ölçümü | |
4 | Elektrokardiyogram (EKG) | |
5 | Elektromiyogram (EMG) | |
6 | Elektronörogram (ENG) | |
7 | Elektroensefalogram (EEG) | |
8 | Uyarılmış Potansiyeller (EP) | |
9 | Elektrogastrogram (EGG) | |
10 | Biyosensörler | |
11 | Biyolojik sinyallerde biyolojik saatin önemi | |
12 | Protein Sentezi ve tıpta önemi | |
13 | Biyoinformatik | |
14 | Biyoinformatik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1-Modelling and Control in Biomedical Systems, David Dagan Feng,Janan Zaytoon, Elsevier, 2006. 2-Biomedical Signals and Sensors I: Linking Physiological Phenomena and Biosignals, Eugenijus Kaniusas, Springer, 2012. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |