Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Davranış Bilimleri | ISL 281 | 3 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARAKİRAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Ahmet KARAKİRAZ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çalışma ortamındaki kişilerin gerek kendileri, gerek iş arkadaşları gerekse örgütleri ile ilgili algılama, güdülenme, tutumlar, öğrenme, kişilik, değerler, inançlar, kültür, duygular ve gruplar gibi konularda gerekli bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste kişinin kendini daha iyi tanıması için güdüler, tutumlar, algılama, atfetme, öğrenme, kişilik, değerler, inançlar, kültür, duygular ve gruplar gibi konulara değinilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yönetim sürecinde davranış bilimlerinin ortaya çıkışını ve ilgili bilim dallarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Davranış bilimlerinin incelendiği sistemleri ve etkilendiği çağdaş yaklaşımları anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Kişilik Teorilerini ve örgütlerde ön plana çıkan kişilik özelliklerini yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Güdülemeyi, iş tatminini ve grupları örnekler vererek açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
7 | Kültür, değerler ve inançlar hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Davranış bilimlerine giriş | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Davranış bilimlerini oluşturan bilim dalları | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Davranış bilimlerinin incelendiği sistemler | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Güdüler ve güdüleme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Tutumlar | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Algılama ve algılama hataları | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Atfetme süreci ve hataları | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | ARA SINAV | |
9 | Öğrenme ve öğrenme teorileri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | Kişilik ve kişilik teorileri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Değerler ve inaçlar | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Kültür ve davranış | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Duygular ve kontrolü | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Gruplar ve grup çeşitleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Özen Kutanis, Rana (2014) Örgütlerde Davranış Bilimleri Ders Notları, Sakarya Kitabevi Yay., Sakarya. |
Ders Kaynakları | Kaynakçada belirtilen Davranış Bilimleri ve Örgütsel Davranış Kitapları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni ve Güncel teknolojileri takip edebilir ve bunları değerlendirebilir | ||||||
2 | Kurumsal Bilişim Sistemlerini işleyişini anlayabilir ve bu sistemleri temel seviyede kullanabilir Temel seviyedeki işletme problemlerin sayısal modellerini oluşturur | ||||||
3 | Temel seviyedeki işletme problemlerin sayısal modellerini oluşturur | ||||||
4 | Modellenmiş işletme problemlerini bilişim teknolojileri yardımıyla çözer ve çözümleri yorumlar | ||||||
5 | Bilişim odaklı projelere takımın bir bireyi olarak katkı sağlar | ||||||
6 | Proje yönetiminde takım çalışmasını destekleyen bilgi teknolojileri araçlarını etkin bir biçimde kullanır | ||||||
7 | Temel işletme fonksiyonlarına ve bilişim teknolojilerine hâkim olur ve bunlar arasındaki bağlantıyı kurar | ||||||
8 | Kurumsal bilişim sistemlerinin tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanması süreçlerine katkı verir. | ||||||
9 | Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilir ve bu dokümanları sunar | ||||||
10 | Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlar ve bu sunumları sunar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 5 |
2. Ödev | 5 |
3. Ödev | 5 |
4. Ödev | 5 |
5. Ödev | 5 |
6. Ödev | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |