Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslararası İlişkiler | UTC 324 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YASİN KEREM GÜMÜŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Küreselleşme sürecini yaşamakta olan günümüz dünyasında, öğrencilerin uluslararası ilişkilerle ilgili kavram ve teoriler ile uluslararası örgütler ve bunların organlarının görevleri ve amaçları konusunda öğrencileri bilgi sahibi olmaları sağlanacak, bölgesel ve global ilişkilerde bilimsel gerçekler dikkate alınarak ülkemizin barışçıl ve müreffeh olarak diğer devlet ve kuruluşlarla ilişkilerini çıkarlarını zedelemeden yürütme zemininin gerekleri ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu derste Uluslararası İlişkiler kavramları ele alınarak, belli başlı uluslararası ilişkiler aktörleri kısaca işlenecektir. Devletlerin dış politika ile ilgili gücü, karar alma sistemi, hedefleri, stratejileri başta diplomasi olmak üzere araçları işlenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uluslararası İlişkiler aktörlerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Devletlerin dış politika çevrelerini anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Devletlerin dış politik hedeflerini Türkiye ve bölge ülkeleri örneğinde tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Dış politika stratejilerini günümüz ve yakın dönem politikalarını dikkate alarak açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | Diplomasi, propaganda, ekonomik araçlar ve silahlar olarak dış politika araçlarını anlar ve tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
6 | Uluslararası ilişkiler alanındaki örgüt ve kurumlar ile ilişkileri tanımlar ve açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uluslararası İlişkiler Biliminin Ortaya Çıkışı ve Konusu | 1. Nolu Kaynak |
2 | Uluslararası İlişkilerin Temel Kavramları | 1. Nolu Kaynak |
3 | Uluslararası İlişkilerin Aktörleri I | 1. Nolu Kaynak |
4 | Uluslararası İlişkilerin Aktörleri II | 1. Nolu Kaynak |
5 | Uluslararası İlişkiler Teorileri | 1. Nolu Kaynak |
6 | Dünya Politikasının Tarihsel Gelişimi I | 1. Nolu Kaynak |
7 | Dünya Politikasının Tarihsel Gelişimi II | 1. Nolu Kaynak |
8 | Uluslararası Politik Ekonomi | 1. Nolu Kaynak |
9 | Ara Sınav | |
10 | Ulusal Güç ve Dış Politika-I | 1. Nolu Kaynak |
11 | Ulusal Güç ve Dış Politika-II | 1. Nolu Kaynak |
12 | Savaş, Barış ve Terör I | 1. Nolu Kaynak |
13 | Savaş, Barış ve Terör II | 1. Nolu Kaynak |
14 | Uluslararası Güncel Sorunlar | 1. Nolu Kaynak |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Şaban Kardaş, Ali Balcı, “Uluslararası İlişkilere Giriş”, Küre Yayınları, İstanbul, 2013 |
Ders Kaynakları | 1. Tayyar Arı, Uluslararası İlişkiler ve Dış Politika, Alfa Yayınları, İstanbul. İlgili Konular 2. Uluslararası İlişkiler Sözlüğü, İstanbul, Kubbealtı Neşriyat, 2007. İlgili Konular. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası ticaretin kuramsal altyapısı ile ithalat, ihracat, kambiyo, gümrük ve lojistik gibi operasyona yönelik bilgilerini anlama ve kullanabilme becerisine sahip olma, küreselleşen sermaye, emek ve mal ticaretinde iş kültürü ve pazarlama etkileşimini özümseyebilme | X | |||||
2 | Uluslararası ticaret ile ilgili küresel ve ulusal temel düzenlemelere hakim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme | X | |||||
3 | Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz edebilme, örgüt içerisinde görev aldığı konularda sorunları tanımlama, görüş bildirme ve çözüm yolları sunma becerisi kazanma | X | |||||
4 | Bilgisayar kullanımının yanında uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde kullanılan bilgi sistemleri ve yazılımları kullanabilme becerisini kazanabilme | X | |||||
5 | Araştırma becerisine ve analitik düşünme yeteneğine sahip olma, alınacak kararların ve uygulanacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurabilme, stratejik yaklaşım geliştirebilme, düşüncelerini başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme ve yüksek ikna gücüne sahip olma | X | |||||
6 | Görev aldığı alanlarda kurumun vizyon, amaç ve hedeflerini belirleyebilme | X | |||||
7 | Eleştirel düşünme ve alternatifler üretebilme yetkinliğinin sonucu olarak farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olma ve inisiyatif kullanabilme | X | |||||
8 | Kendi alanında sürekli iyileştirmeye odaklı ve yenilikçi olabilme | X | |||||
9 | Liderlik özelliklerine sahip olmakla birlikte takım çalışmasına yakın olma ve diğer alanlardaki uzmanlarla mesleki paylaşıma ve etkileşime dayalı yatay ve dikey iletişim kurabilme yeteneğine sahip olma. | X | |||||
10 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | |||||
11 | En az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında B2 düzeyinde bilgi sahibi olma ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme | X | |||||
13 | Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme | X | |||||
14 | Paydaşlarla ilişkileri analiz edebilme, alanındaki gelişmeleri ve yenilikleri izleyebilme, kurumunun konumunu sorgulayabilme ve öneriler sunma | X | |||||
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |