Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalışma Sosyolojisi | UTC 315 | 5 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HAKAN TUNAHAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Modern insan günde ortalama sekiz saatini çalışarak geçirmektedir. Bu nedenle ?iş? hayatımızda merkezi öneme sahiptir. Bu önemi çalışanlar ve yönetenlerin gözünden değerlendirmek ve çalışma ile ilgili kavramlara/konulara hakim olmak bu dersin amacını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders çalışma sosyolojisi dersine giriş niteliğindedir. Dersin içeriği güncel konularla desteklenmiştir. Genel olarak başlıklar şu şekildedir: çalışmanın evrimi, iş memnuniyeti ve yabancılaşma, sınıf & ırk & toplumsal cinsiyet, iş & aile, sendikacılık, meslekler ve profesyoneller, küreselleşme ve iş hayatının geleceği. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çalışma hayatının tarihsel evrimini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
2 | Çalışma hayatıyla ilgili konu ve kavramlar üzerine tartışma yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
3 | Çalışma hayatıyla ilgili bir konuda temel düzeyde bir araştırma yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
4 | Çalışma hayatıyla ilgili güncel yayınları takip edip bunların eleştirel değerlendirmesini yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı Ve Genel Bakış | Hodson R. & T. A. Sullivan (2012) The Social Organization of Work, Wadsworth. |
2 | Çalışmanın Evrimi | Hodson R. & T. A. Sullivan (2012) The Social Organization of Work, Wadsworth. |
3 | Çalışma Hayatı Üzerine Araştırma Yöntemleri | Hodson R. & T. A. Sullivan (2012) The Social Organization of Work, Wadsworth. |
4 | Memnuniyet Ve Yabancılaşma | Hodson R. & T. A. Sullivan (2012) The Social Organization of Work, Wadsworth. |
5 | Sınıf, Irk & Toplumsal Cinsiyet | Hodson R. & T. A. Sullivan (2012) The Social Organization of Work, Wadsworth. |
6 | İş ve aile | Hodson R. & T. A. Sullivan (2012) The Social Organization of Work, Wadsworth. |
7 | Sendikacılık | Hodson R. & T. A. Sullivan (2012) The Social Organization of Work, Wadsworth. |
8 | Teknoloji Ve Örgütler | Hodson R. & T. A. Sullivan (2012) The Social Organization of Work, Wadsworth. |
9 | Ara Sınav | |
10 | Tarım, Maden ve Fabrikadan? ?Hizmet Sektörü & Yüksek Teknolojiye? Geçiş | Hodson R. & T. A. Sullivan (2012) The Social Organization of Work, Wadsworth. |
11 | Meslekler & Profesyoneller | Hodson R. & T. A. Sullivan (2012) The Social Organization of Work, Wadsworth. |
12 | Küreselleşme | Hodson R. & T. A. Sullivan (2012) The Social Organization of Work, Wadsworth. |
13 | İş Hayatının Geleceği | Hodson R. & T. A. Sullivan (2012) The Social Organization of Work, Wadsworth. |
14 | Genel Degerlendirme | Hodson R. & T. A. Sullivan (2012) The Social Organization of Work, Wadsworth. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Hodson R. & T. A. Sullivan (2012) The Social Organization of Work, Wadsworth. Fülberth, Georg (2011), Kapitalizmin Kısa Tarihi, Yordam Yayıncılık. Bozkurt, Veysel (2012) Endüstriyel ve Post-Endüstriyel Dönüşüm, Ekin Yayıncılık |
Ders Kaynakları | Suğur, N. & T. Nichols (2005) Global işletme, yerel emek, İletişim Yayınları Ritzer, G. (2011) Toplumun McDonaldlaştırılması, Ayrıntı Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası ticaretin kuramsal altyapısı ile ithalat, ihracat, kambiyo, gümrük ve lojistik gibi operasyona yönelik bilgilerini anlama ve kullanabilme becerisine sahip olma, küreselleşen sermaye, emek ve mal ticaretinde iş kültürü ve pazarlama etkileşimini özümseyebilme | X | |||||
2 | Uluslararası ticaret ile ilgili küresel ve ulusal temel düzenlemelere hakim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme | X | |||||
3 | Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz edebilme, örgüt içerisinde görev aldığı konularda sorunları tanımlama, görüş bildirme ve çözüm yolları sunma becerisi kazanma | X | |||||
4 | Bilgisayar kullanımının yanında uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde kullanılan bilgi sistemleri ve yazılımları kullanabilme becerisini kazanabilme | X | |||||
5 | Araştırma becerisine ve analitik düşünme yeteneğine sahip olma, alınacak kararların ve uygulanacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurabilme, stratejik yaklaşım geliştirebilme, düşüncelerini başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme ve yüksek ikna gücüne sahip olma | X | |||||
6 | Görev aldığı alanlarda kurumun vizyon, amaç ve hedeflerini belirleyebilme | X | |||||
7 | Eleştirel düşünme ve alternatifler üretebilme yetkinliğinin sonucu olarak farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olma ve inisiyatif kullanabilme | X | |||||
8 | Kendi alanında sürekli iyileştirmeye odaklı ve yenilikçi olabilme | X | |||||
9 | Liderlik özelliklerine sahip olmakla birlikte takım çalışmasına yakın olma ve diğer alanlardaki uzmanlarla mesleki paylaşıma ve etkileşime dayalı yatay ve dikey iletişim kurabilme yeteneğine sahip olma. | X | |||||
10 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
11 | En az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında B2 düzeyinde bilgi sahibi olma ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme | X | |||||
13 | Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme | X | |||||
14 | Paydaşlarla ilişkileri analiz edebilme, alanındaki gelişmeleri ve yenilikleri izleyebilme, kurumunun konumunu sorgulayabilme ve öneriler sunma | X | |||||
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 3 | 15 | 45 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |