Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bitki Taksonomisi Pratikumu I BIY 610 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET SAĞIROĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Ülkemizdeki bitki türlerini tanımak ve bitki teşhis yöntemlerinin öğretilmesi.

Dersin İçeriği

Türkiye florasındaki dizilim dikkate alınarak, familyaların ve bunlara ait bitkilerin teşhisi ve tanınmasının sağlanması

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Pinaceae, Cupressaceae familyalarını tanır. Anlatım, Sınav , Ödev,
2 Ranunculaceae, Brassicaceae familyalarını tanır. Anlatım, Sınav , Ödev,
3 Papaveraceae, Cistaceae, Caryophyllaceae familyalarını tanır. Anlatım, Sınav , Ödev,
4 Geraniaceae, Malvaceae familyalarını tanır. Anlatım, Sınav , Ödev,
5 Rosaceae,Fabaceae familyalarını tanır. Anlatım, Sınav , Ödev,
6 Apiaceae, Asteraceae familyalarını tanır. Anlatım, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Pinaceae
2 Cupressaceae
3 Ranunculaceae
4 Papaveraceae
5 Cistaceae
6 Caryophyllaceae
7 Geraniaceae
8 Malvaceae
9 Rosaceae
10 Rosaceae
11 Fabaceae
12 Apiaceae
13 Asteraceae
14 Asteraceae
Kaynaklar
Ders Notu

1) Davis PH. Türkiye ve Doğu Ege Adaları Florası 1-11 cilt

2) Frederic S. Türkiye Çiçekleri 2004, İstanbul.

3) Ekim T. ve ark. Türkiye Bitkileri Kırmızı Kitabı, Türkiye Tabiatı Koruma Derneği, 2000.

Ders Kaynakları

1) Davis PH. Türkiye ve Doğu Ege Adaları Florası 1-11 cilt 

2) Frederic S. Türkiye Çiçekleri 2004, İstanbul. 

3) Ekim T. ve ark. Türkiye Bitkileri Kırmızı Kitabı, Türkiye Tabiatı Koruma Derneği, 2000.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak bilgilerini, bilimsel yöntemlerle ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. X
2 Alanı ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisine sahiptir.
3 Alan bilgisi ve teknolojilerini eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygular.
4 Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir.
5 Disiplinler arası ekiplerle çalışabilme ve sorunların çözümlenmesinde sorumluluk alarak liderlik yapabilme becerisine sahiptir.
6 Alanında bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi, bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı yapabilir ve/veya yönetebilir.
7 Alanı ile ilgili bilimsel gelişmeleri, bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak, izleyebilme, okuma, anlama, yazma ve yorum yapabilme becerisine sahiptir.
8 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde liderlik yapabilir.
9 Alanıyla ilgili etkinliklerde kendi özgün fikirlerini savunma ve etkili bir iletişim kurabilme becerisine sahiptir.
10 Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir.
11 Avrupa Dil Portföyü’ndeki bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
12 Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
13 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 25 25
Kısa Sınav 2 15 30
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 145
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,8
Dersin AKTS Kredisi 6