Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Gelişim Biyolojisi | BIY 617 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NAZAN DENİZ YÖN ERTUĞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | yok |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Döllenme, yarılma, gastrülasyon, nörulasyon, indükleme, belirleme, farklılaşma, model oluşumu, teratoloji ve seks belirlenmesi |
Dersin İçeriği | Döllenme, yarılma ve tipleri , gastrülasyon ve tipleri, nörulasyon, indükleme, belirleme, farklılaşma, model oluşumu, teratoloji ve seks belirlenmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gametogenez-Germ Hücreleri | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
2 | Döllenme | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
3 | Segmentasyon | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
4 | Gastrulasyon | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
5 | Nörulasyon | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
6 | Mezoderm Oluşumu | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
7 | Morfogenetik Hareket Düzenekleri | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
8 | Hücre Adhezyon Molekülleri | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
9 | Ara Sınav | Anlatım, | Sınav , |
10 | Ontogenez-Filogenez | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
11 | Cinsel farklılaşma | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
12 | Malformasyon Nedenleri | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
13 | Teratolojik Etkenler | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
14 | Kök Hücre | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
15 | Primordiyal Germ Hücresi ve Özellikleri | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gametogenez-Germ Hücreleri | |
2 | Döllenme | |
3 | Segmentasyon | |
4 | Gastrulasyon | |
5 | Nörulasyon | |
6 | Mezoderm Oluşumu | |
7 | Morfogenetik Hareket Düzenekleri | |
8 | Hücre Adhezyon Molekülleri | |
9 | Ontogenez-Filogenez | |
10 | Cinsel farklılaşma | |
11 | Malformasyon Nedenleri | |
12 | Teratolojik Etkenler | |
13 | Kök Hücre | |
14 | Primordiyal Germ Hücresi ve Özellikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ünal, G. Hayvan Embriyolojisi. Nobel Yayın Dağıtım. 2007 |
Ders Kaynakları | 1) Tabakoğlu-Oğuz, A. Hayvan Embriyolojisi. İ.Ü. Fen Fakültesi Basımevi. 2001 5)Wolpert, L. Principles of Develoment. Oxford Press. 2002 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak bilgilerini, bilimsel yöntemlerle ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | Alan bilgisi ve teknolojilerini eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygular. | ||||||
4 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | ||||||
5 | Disiplinler arası ekiplerle çalışabilme ve sorunların çözümlenmesinde sorumluluk alarak liderlik yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Alanında bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi, bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı yapabilir ve/veya yönetebilir. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili bilimsel gelişmeleri, bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak, izleyebilme, okuma, anlama, yazma ve yorum yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde liderlik yapabilir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili etkinliklerde kendi özgün fikirlerini savunma ve etkili bir iletişim kurabilme becerisine sahiptir. | ||||||
10 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | ||||||
11 | Avrupa Dil Portföyü’ndeki bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. | ||||||
12 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 7 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
2. Kısa Sınav | 8 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |