Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslararası Çalışma Normları | CSS 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ABDURRAHMAN BENLİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ABDURRAHMAN BENLİ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör.Özge Alev SÖNMEZ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Uluslararası Çalışma Normları´nın tarihsel gelişimi, Uluslararası Çalışma Normları´na neden ihtiyaç duyulduğu ve ILO Sözleşmeleri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmak |
Dersin İçeriği | ILO normlarının gelişmesine yol açan nedenler, ILO´nun hukuki niteliği ve tarihsel gelişimi, ILO´nun faaliyet alanları ve belgeleri, ILO-Türkiye ilişkileri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çalışma normlarını tanımlar ve kapsamını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | ILO´nun tarihsel gelişimini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
3 | ILO´nun kurumsal yapısını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
4 | ILO´nun faaliyet alanlarını ve belgelerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
5 | ILO - Türkiye ilişkilerini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
6 | BM´nin tarihsel gelişimini ve kurumsal yapısını tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
7 | BM´nin temel belgelerini ve denetim mekanızmalarını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
8 | AB Sosyal politikalarını tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
9 | Uluslararası işçi işveren örgütlerini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uluslararası Çalışma Normları ile ilgili genel bilgiler | |
2 | Uluslararası Çalışma Normları´nın hukuksal niteliği | |
3 | Uluslararası Çalışma Normları´nın tarihsel gelişimi | |
4 | ILO´nun tarihsel gelişimi | |
5 | ILO´nun kurumsal yapısı | |
6 | ILO´nun faaliyet alanları ve belgeleri | |
7 | Vize | |
8 | ILO- Türkiye İlişkileri | |
9 | BM´nin tarihsel gelişimi | |
10 | BM´nin kurumsal yapısı | |
11 | BM´nin temel belgeleri ve denetim mekanizması | |
12 | AB´nin kurumsal yapısı ve çalışma yaşamı açısından değerlendirilmesi | |
13 | Uluslararası İşçi - İşveren Örgütleri | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Alper Y. ve Kaya P. Ali (1995), Uluslararası Çalışma Örgütü ve Uluslararası Çalışma Standartları, Ezgi Kitabevi Yayınları, Bursa. Tokol Aysel, (1995), Uluslararası Sosyal Politika, Ezgi Kitabevi Yayınları, Bursa. Ateşoğulları Kamil, (1997), Uluslararası Çalışma Normları ve Türkiye, Petrol-İş Yayınları, İstanbul. Uçkan Banu, (2006), Avrupa Birliği Düzeyinde Toplu Pazarlık, Legal Yayıncılık, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | ||||||
1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | ||||||
3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | ||||||
3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | ||||||
4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | ||||||
4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | ||||||
5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | ||||||
5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | ||||||
6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | ||||||
7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | ||||||
8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | ||||||
8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | ||||||
9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |