Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Toprak Ekolojisi | BIY 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞULE BARAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ŞULE BARAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Örgencilerin toprağın yapısı ve içeriği, toprakta yaşayan organizmalar ve onların aktiviteleri, topraktaki besin ve element döngüleri, ayrışma, toprağın canlı ve cansız içeriklerinin birbiri ile etkileşimi hakkında bilgi sahibi olmaları. |
Dersin İçeriği | Toprağın yapısı ve içeriği, toprakta yaşayan organizmalar ve onların aktiviteleri, topraktaki besin ve element döngüleri, ayrışma, toprağın canlı ve cansız içeriklerinin birbiri ile etkileşimi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | toprağın yapısı ve içeriğini bilir | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
2 | toprakta yaşayan organizmalar ve onların aktivitelerini bilir | Anlatım, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Ödev, |
3 | topraktaki besin döngüsünü bilir | Anlatım, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
4 | topraktaki element döngülerini bilir | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
5 | ayrışmayı bilir | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
6 | oprağın canlı ve cansız içeriklerinin birbiri ile etkileşimini bilir | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | yopragın yapısı ve içeriği | |
2 | toprakta yaşayan organizmalar | |
3 | organizmaların topraktaki aktiviteleri | |
4 | toprakt besin döngüsü | |
5 | topraktaki element (N) döngüleri | |
6 | topraktaki element (S) döngüleri | |
7 | topraktaki element (C) döngüleri | |
8 | topraktaki element (F) döngüleri | |
9 | ARA SINAV | |
10 | ayrışma | |
11 | toprağın canlı içeriklerinin birbiri ile etkileşimi | |
12 | toprağın cansız içeriklerinin birbiri ile etkileşimi | |
13 | toprağın canlı ve cansız içeriklerinin birbiri ile etkileşimi | |
14 | genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Soil ecology Kenn Kıllham, Cxambridge pres, 1994. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık Alanı ölçeğinde metot geliştirme yöntemlerini ve bilgi elde etme yöntemlerini sağlama | ||||||
2 | Konu üzerine uygulama yapabilme | ||||||
3 | Alanıyla ilgili literatür düzeyinde temel bilgiye sahip olma | ||||||
4 | Sonuçlarını anlatabilme ve tartışabilme | ||||||
5 | Özgün konular belirleyebilme | ||||||
6 | Biyoloji alanındaki kazanımlarını disiplinler arası çalışmalarda kullanma yetkinliğine sahiptir. | ||||||
7 | Proje tabanlı çalışma yönünde tutum geliştirir. | ||||||
8 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | ||||||
9 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
11 | Biyoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini ilgili bilim dallarında uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
12 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |