Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Teknlojik Seramik Malzemeler | MTM 533 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN ÖZKAN TOPLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yüksek lisans öğrencilerine farklı yüksek teknik seramiklerin üretim yöntemleri ve kullanım alanları konularında geniş bir yelpazede bilgi birikimi sağlamak, İlgili seramiklerin sinterleme prosesleri ve karakterizasyonu |
Dersin İçeriği | Teknik Seramik Malzemelere giriş, Teknik Seramik Malzemelerin sınıflandırılması, Oksit türü seramik tozlarının seçimi ve hazırlanması, Teknik seramik malzemelerin şekillendirme metotları , Bu malzemelerin şekillendirilmelerinde kullanılan özel teknikler, Sinterleme ve sinterleme mekanizmaları, Al2O3, ZrO2, MgO vb. oksit seramikler, Kısmi stabilize edilmiş ZrO seramikler ve bunların termal izolasyon kaplamalarda kullanımı ve özellikleri, SiC, B4C seramikler ve üretimi, Si3N4, AlN vb. seramikler ve üretimi, Teknik seramiklerin analiz yöntemleri, Teknik seramiklerin mekanik özellikleri ve endüstriyel kullanım alanları, Teknik seramiklerin karakterizasyon yöntemleri, Alümina seramiklerle ilgili olay çalışmalar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yüksek teknik seramiklerin üretim ve kullanım alanları, | ||
2 | Bu kaplamaların çeşitli endüstriyel alanlarda kullanılabilirliği |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Teknik Seramik Malzemelere giriş | 1. Hafta Sunusu |
2 | Teknik Seramik Malzemelerin sınıflandırılması | 2. Hafta Sunusu |
3 | Oksit türü seramik tozlarının seçimi ve hazırlanması | 3. Hafta Sunusu |
4 | Teknik seramik malzemelerin şekillendirme metotları | 4. Hafta Sunusu |
5 | Bu malzemelerin şekillendirilmelerinde kullanılan özel teknikler | 5. Hafta Sunusu |
6 | Sinterleme ve sinterleme mekanizmaları | 6. Hafta Sunusu |
7 | Al2O3, ZrO2, MgO vb. oksit seramikler | 7. Hafta Sunusu |
8 | Kısmi stabilize edilmiş ZrO seramikler ve bunların termal izolasyon kaplamalarda kullanımı ve özellikleri | 8. Hafta Sunusu |
9 | SiC, B4C seramikler ve üretimi | 9. Hafta Sunusu |
10 | Si3N4, AlN vb. seramikler ve üretimi | 10. Hafta Sunusu |
11 | Teknik seramiklerin analiz yöntemleri | 11. Hafta Sunusu |
12 | Teknik seramiklerin mekanik özellikleri ve endüstriyel kullanım alanları | 12. Hafta Sunusu |
13 | Teknik seramiklerin karakterizasyon yöntemleri | 13. Hafta Sunusu |
14 | Alümina seramiklerle ilgili olay çalışmalar | 14. Hafta Sunusu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Prof.Dr. Eşref AVCI, Teknik Seramik Malzemeler Ders Notları |
Ders Kaynakları | [1] W.D. Kingery, H.K. Bowen and D.R. Uhlmann, Introduction to Ceramics, John Wiley &Sons, 1976 [2].W.E. Lee and W.M. Rainforth, Ceramic Microstructure: Property Controlled by Processing, Chapman&Hall, London, 1994 [3]. D.W. Richerson, Introduction to modern ceramics, ASM Mat. Eng. Sci. Course, 56, Lesson 11, ASM Int., pp.11,1990 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |