Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Malzemelerin Elek. ve Optik. Karakterizasyonu II | FIZ 534 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ ÇORUH |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Katıhal Fiziği Bilim Dalı Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilgisayar programlarının fizikteki problemlerin çözümünde yardımcı olması |
Dersin İçeriği | Malzemeler ve karakterizasyon yöntemleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Empedansı tanımlar ve diğer elektrisel parametrelerle ilişkisini yapar. | Anlatım, | Sınav , |
2 | Deneysel sonuçları analiz eder ve yorumlar. | Soru-Cevap, | Ödev, |
3 | Deneysel sonuç yardımıyla eşdeğer devreyi belirler ve formülüze eder. | Tartışma, | Proje / Tasarım, |
4 | Maddede optiksel özellikleri bilir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Empedans deneylerinin temeli | [1] Sayfa 1-8 |
2 | Empedans ölçüm teknikleri I | [1] Sayfa 130-152 |
3 | Empedans ölçüm teknikleri II | [1] Sayfa 154-167 |
4 | Empedans analizi I | [1] Sayfa 188-192 |
5 | Empedans analizi II | [1] Sayfa 194-202 |
6 | Empedans spektrumunun açıklanması | [1] Sayfa 238-263 |
7 | Eşdeğer devre | [1] Sayfa 13-20 |
8 | Elektrokimysal empedans ölçümü sistemleri | [1] Sayfa 168-182 |
9 | ARASINAV | |
10 | Elektrokimysal model | [1] Sayfa 80-120 |
11 | Kramers-Kronig bağıntıları | [1] Sayfa 356-359 |
12 | Optiksel özellikler I | [2] Sayfa 255-259 |
13 | Optiksel özellikler II | [2] Sayfa 260-269 |
14 | Optiksel özellikler III | [2] Sayfa 270-290 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Impedance spctroscopy, Evgenij Barsoukov, J. Ross Macdonald [2] Princeples of the theory of solids, J. M. ZIMAN |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans ve yüksek lisans eğitiminde edinilen bilgileri lisansüstü alanlarda kullanabilme. | X | |||||
2 | Bilim ve teknolojinin gelişiminde önemli bir yeri olan fizik temel biliminin önemini kavrayarak yenilikleri takip edip kendini geliştirebilme. | X | |||||
3 | Kaynak tarama, sunum yapabilme, bir deney düzeneği hazırlayabilme, uygulayabilme ve çalışma alanı ile ilgili sonuçları yorumlayabilme. | X | |||||
4 | Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışmaları yapabilme. | ||||||
5 | Bireysel çalışma becerisini kullanarak seminer, kongre, sempozyum, çalıştay v.b. gibi çeşitli iletişim ortamlarında çalışmalarını ve fikirlerini paylaşabilme. | ||||||
6 | Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olma ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilme. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 7 |
2. Kısa Sınav | 8 |
1. Ödev | 7 |
2. Ödev | 8 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |