Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fizikte İleri Matematik Yöntemler | FIZ 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NAGİHAN DELİBAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ALİ ÇORUH, Dr.Öğr.Üyesi NAGİHAN DELİBAŞ, |
Dersin Yardımcıları | Fizik Bölümü Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Fizik problemleriyle ilgili matematiksel modelleri anlama ve çözme becerisi kazandırmak |
Dersin İçeriği | Vektörler, Diferansiyel Vektör Hesabı, Lineer Vektör Uzayı, Matris Cebiri, Özdeğer Denklemleri, Ortogonal Polinomlar, Adi Diferansiyel Denklemler, Kismi Türevli Diferansiyel Denklemler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Benzerlik dönüşümlerinin önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
2 | Legendre diferansiyel denklemi ile fiziksel sistemler arasındaki ilişkiyi ortaya koyar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
3 | Gauss ve Stokes teoremlerini ifade eder ve bu teoremleri kullanarak problemleri çözer. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
4 | Özel fonksiyonları tanımlar ve fiziksel sistemler ile bu fonksiyonlar arasındaki ilişkiyi belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
5 | Fiziksel sistemleri tanımlayan diferansiyel denklemleri çözer. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
6 | Matrislerin özelliklerini farklı örnekler vererek ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Vektörler, Kronecker Delta, Levi-Civita Tensörü | [1] Sayfa 19-40 |
2 | Diferansiyel Vektör Hesabı, Gradyan, Diverjans, Rotasyonel, Laplasyen, Eğrisel Koordinatlar | [1] Sayfa 41-75 |
3 | Yüzey İntegrali, Hacim İntegrali, Diverjans Teoremi, Stokes Teoremi | [1] Sayfa 77-109 |
4 | Lineer Vektör Uzayları, Lineer İşlemciler | [1] sayfa 233-256 |
5 | Matrisler, Determinant, Benzerlik Dönüşümleri | [1] Sayfa 257-281 |
6 | Özdeğer, Özvektör, Köşegenleştirme | [1] Sayfa 282-300 |
7 | Gamma Fonksiyonu, Beta Fonksiyonu, Dirac-Delta Fonksiyonu, Ortogonal Polinomlar | [1] Sayfa 301-311 |
8 | Legendre Polinomları, Üretici Fonksiyon, Bağlı Legendre Polinomları | [1] Sayfa 334-354 |
9 | Arasınav | |
10 | Küresel Harmonikler, Hermite Polinomları | [1] Sayfa 356-371 |
11 | Laguerre Polinomları, Bağlı Laguerre Polinomları | [1] Sayfa 372-383 |
12 | Diferansiyel Denklemler, Kuvvet Serisi Yöntemi | [1] Sayfa 445-461 |
13 | Frobenius Yöntemi, Bessel Diferansiyel Denklemi, Bessel Fonksiyonları | [1] Sayfa 462-464, Sayfa 312-332 |
14 | Kısmi Türevli Diferansiyel Denklemler, Laplace Denklemi, Dalga Denklemi | [2] Sayfa 255-282 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Öztürk E., Fizik ve Mühendislikte Matematik Yöntemler, Seçkin Yayıncılık, 2011 [2] Karaoğlu B., Fizik ve Mühendislikte Matematik Yöntemler, Seçkin Yayıncılık 2007 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans ve yüksek lisans eğitiminde edinilen bilgileri lisansüstü alanlarda kullanabilme. | X | |||||
2 | Bilim ve teknolojinin gelişiminde önemli bir yeri olan fizik temel biliminin önemini kavrayarak yenilikleri takip edip kendini geliştirebilme. | X | |||||
3 | Kaynak tarama, sunum yapabilme, bir deney düzeneği hazırlayabilme, uygulayabilme ve çalışma alanı ile ilgili sonuçları yorumlayabilme. | X | |||||
4 | Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışmaları yapabilme. | ||||||
5 | Bireysel çalışma becerisini kullanarak seminer, kongre, sempozyum, çalıştay v.b. gibi çeşitli iletişim ortamlarında çalışmalarını ve fikirlerini paylaşabilme. | ||||||
6 | Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olma ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilme. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |