Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Betonarme | INM 307 | 5 | 3 + 2 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yapı StatiğiI,II |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMET ZEKİ ÖZYURT |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN KASAP, Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMET ZEKİ ÖZYURT, Prof.Dr. NACİ ÇAĞLAR, Prof. ADİL ALTUNDAL, |
Dersin Yardımcıları | Hakan öztürk, Gökhan Dok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Betonarmede kesit hesabını öğrenmek, döşeme hesapları hakkında bilgi sahibi olmak |
Dersin İçeriği | Betonarme kesitlerin boyutlarını ve donatılarını hesabetmek, gereken donatıları kesite yönetmeliğe uygun olarak yerleştirmeği öğrenmektir |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Beton ve Çelik malzemelerinin özelliklerini, Betonarmenin davranış ilkelerini bilir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , |
2 | Taşıma Gücü hesap ilkelerini bilir, betonarme yapı elemanlarına uygular | Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , |
3 | Basit eğilme ve Bileşik eğilme tesirindeki betonarme yapı elemanlarını tasarlar | Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , |
4 | Betonarme yapı elemanlarının kesme güvenliği hesabını yapar | Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , |
5 | Betonarme döşeme sistemlerini analiz eder ve tasarlar. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Betonun, çeliğin ve betonarmenin özellikleri, Yönetmeliklerin tanıtılması | |
2 | Yapı güvenliği, Normal kuvvet etkisindeki kolonların taşıma gücü | |
3 | Basit eğilme tesirindeki dikdörtgen kesitlerin davranışı, | |
4 | Basit eğilme tesirindeki tek ve çift donatılı dikdörtgen kesitlerin hesabı | |
5 | Basit eğilme tesirindeki tablalı ve trapez kesitler | |
6 | Bileşik eğilme tesirindeki kolonlarda, kesit tesirlerinin belirlenmesi ve kesitlerin davranışı | |
7 | Bileşik eğilme tesirindeki kesitlerin hesabı | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Kesme kuvveti tesirindeki elemanların davranışı ve hesabı | |
10 | Kolonlarda burkulma ve Narin kolonların hesabı | |
11 | Döşemeler | |
12 | Döşemeler | |
13 | Temeller | |
14 | Temeller |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | (1) Betonarme Taşıma Gücüne Göre Kesit Hesabı, Prof. Adil Altundal Sakarya Üniversitesi Yayınları 2010 |
Ders Kaynakları | (2) Betonarme Yapıların Hesap ve Tasarımı Prof. Dr. Adem Doğangün, Birsen Yayınevi İstanbul 2007 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik,fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becersi | ||||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |