Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Demiryolu | INM 214 | 4 | 3 + 1 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HAKAN GÜLER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi İRFAN PAMUK, Dr.Öğr.Üyesi HAKAN ASLAN, Prof.Dr. HAKAN GÜLER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Demiryolu Mühendisliği’ndeki temel kavramların, terminolojinin ve hesaplamaların öğrencilere tanıtılması, öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Demiryolu mühendisliğine giriş, çekim, geometrik ve fiziksel standartlar, eğimler, kurbalar, geçiş eğrileri, güzergah, üstyapı, üstyapının imalatı. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Raylı sistemleri; kapasite, yol ve araç özelliklerine göre değerlendirebilecektir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
2 | Ray-tekerlek etkileşimini hesaplayabilecektir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
3 | Çekim ve hareket hesaplarını yapabilecektir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
4 | Eğim kayıplarını hesaplayabilecektir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , |
5 | Demiryolu hattına dever uygulaması yapabilecektir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , |
6 | Birleştirme eğrisi tasarımı yapabilecektir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , |
7 | Hat kapasitesi analize yapabilecektir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , |
8 | Kısa ve uzun ray uygulaması hesaplarını yapabilecektir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , |
9 | Makas ve kesişim hesaplamaları yapabilecektir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş-Demiryolunun gelişimi | |
2 | Demiryolu Bileşenleri ve Fonksiyonları | |
3 | Tekerlek-Ray ilişkisi | |
4 | Tekerlek-Ray Dengesi | |
5 | Çekim ve Hareket- Rejim Evresi | |
6 | Çekim ve Hareket- Hızlanma Evresi | |
7 | Eğimler | |
8 | Dever | |
9 | Birleştirme Eğrisi | |
10 | Birleştirme Eğrisi | |
11 | Trafik hesaplamaları | |
12 | Kısa kaynaklı raylarda sıcaklık farklarının incelenmesi | |
13 | Uzun kaynaklı raylarda sıcaklık farklarının incelenmesi | |
14 | Makas ve Kesişimler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notları: Hakan Güler |
Ders Kaynakları | 1.Seçkin, İ., 2002. Toprak İşleri ve Demiryolu, Çağlayan Kitapevi, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik,fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becersi | ||||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 2 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 11 | 11 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Proje / Tasarım | 1 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |