Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre Jeolojisi | JFM 203 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MAHNAZ GÜMRÜKÇÜOĞLU YİĞİT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MAHNAZ GÜMRÜKÇÜOĞLU YİĞİT, ÖMER HULUSİ DEDE, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Yer bilimlerinin ve zemin ile ilgili temel bilgileri Çevre Mühendisliği perspektifinde kavramak |
Dersin İçeriği | Giriş, Temel kavramlar, Jeoloji-Çevre İlişkileri, Yerkabuğu Oluşumu-Bileşimi, Mineraller- Kayaçlar, Doğal Kaynaklar ve Yerkabuğu ilişkisi, Nehirler, yeraltısuyu, Doğal afetler ve çevresel etkileri, Toprak ve çevre, Enerji kaynakları ve çevresel etkileri. Topoğrafik ve Jeolojik Haritalar, Madencilik faaliyetleri ve çevresel etkiler, Arazi kullanım planlaması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çevre mühendisine yönelik yer bilimleriyle ilgili temel kavramları tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Fiziksel ve kimyasal ayrışma/yıpranma süreçlerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
3 | Kayaçların yapısını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
4 | Jeolojik yapı ve doğal kaynaklar ilişkisini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Doğal afetler ve jeolojik yapı ilişkisini anlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Performans Görevi, |
6 | jeolojik yapı ve zeminle ilgili uygulamaların çevresel etki süreçlerini öğrenir | Soru-Cevap, Grup Çalışması, | Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş (Jeolojinin tanımı, alt disiplinleri) | |
2 | Yerkabuğunun oluşumu, yapısı, bileşimi | |
3 | Mineraller, Kayaçlar | |
4 | Yeraltısuyu Jeolojisi | |
5 | Toprak; oluşumu, çeşitleri, erozyon | |
6 | Nehirler ve taşkınlar, kıyılardaki süreçler | |
7 | Depremler, tsunami | |
8 | Ara sınav | |
9 | Kitle hareketleri, Volkanlar | |
10 | Madencilik faaliyetleri çevre etkileri | |
11 | Enerji kaynakları-jeoloji-çevre etkileri | |
12 | Arazi kullanım planları, topoğrafik ve jeolojik haritalar | |
13 | Öğrenci performans ödev sunumları | |
14 | Öğrenci performans ödev sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1.Ketin, İ. Genel Jeoloji, Cilt 1, Yerbilimlerine Giriş, İ.T.Ü. Matbaası, 1977, Gümüşsuyu, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matemetik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 5 |
2. Kısa Sınav | 5 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |