Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Temel İşlemler | CVM 305 | 5 | 3 + 1 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | KIM111 KİMYA dersinden başarılı olmak. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BERNA KIRIL MERT |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İSMAİL AYHAN ŞENGİL, NAZİRE PINAR TANATTI, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Meryem Mehmetbaşoğlu |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Çevre Mühendislerine fiziksel esaslı arıtma yöntemlerini öğretmek |
Dersin İçeriği | Reaktörler, eleme,öğütme,kum tutucular,dengeleme, çöktürme,filtrasyon,flotasyon,havalandırma |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Izgaraları, kum tutucuları, öğütücüleri ve dengeleme havuzlarını tanır ve proje hesaplarını yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Reaktör çeşitlerini tanır ve hesaplamalarını yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Çökelme şekillerini tanır ve çökeltim havuzlarının projesini yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Filtrasyon ve filtrasyon mekanizmalarını tanır, hızlı kum filtrelerinin proje hesaplarını yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Flotasyon teorilerini öğrenir ve flotasyon sistemlerinin projesini yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | Havalandırma ve gaz transferi teorilerini öğrenir ve hesaplamalarını yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Izgaralar ve projelendirilmesi , öğütücüler | |
2 | kum tutucular, dengeleme havuzları ve projelendirilmesi | |
3 | Reaktörler; tam karışımlı kesikli reaktörler, tam karışımlı sürekli reaktörler/Laboratuvar Uygulaması | |
4 | Tam karışımlı sürekli seri bağlı reaktörler,piston akımlı reaktörler/Laboratuvar Uygulaması | |
5 | Çökelme hızlarının bulunması;stokes formülü, taneli çökelme, frekans dağılım eğrisi/Laboratuvar Uygulaması | |
6 | Çökeltim havuzlarının projelendirilmesi, yumaklı çökelme; yumaklı çökelme veriminin hesaplanması/Laboratuvar Uygulaması | |
7 | Bölgesel çökelme;çökelme eğrisinin değerlendirilmesi;ara yüzey konsantrasyonlarının bulunması Çökeltim havuzları çeşitleri/Laboratuvar Uygulaması | |
8 | Filtrasyon; filtrasyon mekanizmaları; Filtrelerde yük kaybı/Laboratuvar Uygulaması | |
9 | Hızlı kum filtreleri, basınç diyagramları,filtre tabanı teşkili, geri yıkama/Laboratuvar Uygulaması | |
10 | Ara sınav | |
11 | Flotasyon teorileri ve uygulamaları | |
12 | Flotasyon sistemlerinin projelendirilmesi/Laboratuvar Uygulaması | |
13 | Havalandırma ve gaz transferi; gaz transfer hızı | |
14 | Borular,bağlantı parçaları,vanalar ve mekanik ekipmanlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Özel Ders notları |
Ders Kaynakları | 1.AWWA, Water Quality and Treatment, Fourth Ed.,McGraw-Hill,Inc., 1990 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matemetik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 55 |
1. Final | 45 |
1. İş Sağlığı ve Güvenliği | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |