Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Atıksuların Toplanması ve Uzaklaştırılması | CVM 308 | 6 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | CVM208 HİDROLİK dersinden başarılı olmak. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. RABİA KÖKLÜ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. RABİA KÖKLÜ, Doç.Dr. ASUDE ATEŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Atıksu kanal sistemleri konusunda teorik ve pratik bilgiler vermek |
Dersin İçeriği | Atıksu akımlarının hesabı;Kanal sistemlerinin tipi:atıksu, yağmur suyu,birleşik sistem kanalları;Kanal ağı çeşitleri; Kanal sistemi elemanları:kanallar,bacalar,boru malzemeleri, kanal şekli,pompa tesisleri;Kanalların inşası;Kanalların tasarım özellikleri:eğim,hız,çap,derinlik;Kanalların hidrolik hesapları ; Atıksu kanallarının hesap ve projesi; Yağmur suyu kanallarının hesap ve projesi; Birleşik sistem kanallarının hesap ve projesi;Meskun bölge drenajı. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini vermek, | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Atıksu kanal sistemlerinin özellikleri ile ilgili bilgi vermek, | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Kullanılmış su kanallarının(Atıksu,yağmur suyu,birleşik sistem) hesap ve projelendirmesi ile ilgili bilgi vermek, | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Çevre Mühendisliği alanında problemleri tanımlama modelleme ve çözme becerisi kazandırma. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Akım hesabı | |
2 | Kullanılmış suların toplanması(kanal sistemlerinin tipi) | Proje |
3 | Kanal ağları | |
4 | Kanal sisteminin elemanları | |
5 | Kanalların boykesitleri | |
6 | Kanalların tasarım özellikleri | |
7 | Kanalların hidrolik hesabı | |
8 | Atık su kanallarının hesap ve projesi | Ödev |
9 | Ara sınav | |
10 | Atık su kanallarının hesap ve projesi | |
11 | Yağmur suyu kanallarının hesap ve projesi | |
12 | Yağmur suyu kanallarının hesap ve projesi | |
13 | Birleşik sistem kanallarının hesap ve projesi | |
14 | Meskun bölge drenajı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Su Temini ve Çevre Sağlığı Ders Notu (Basılmamış) Prof. Dr. Bülent ŞENGÖRÜR |
Ders Kaynakları | 1- Fair, G.M., Geyer, J.C., Okun, D.A., Elements of Water Supply and Wastewater Disposal, John Wiley,1971. 2- Muslu Y., Su ve Atıksu Teknolojisi, İTÜ Matbaası, Gümüşsuyu, 1992. 3- Muslu Y., Çözümlü Problemlerle Su Temini ve Çevre Sağlığı Cilt I, Su Vakfı, İstanbul, 1998. 4-Karpuzcu M., Su Temini ve Çevre Sağlığı, Kubbealtı Neşriyatı, İstanbul, 2005. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matemetik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 11 | 11 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |