Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Roman Analizi II | ADE 406 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FUNDA KIZILER EMER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. FUNDA KIZILER EMER, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. HASRET GÜNGÖR |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | (Post)modern Almanca edebiyatın roman türündeki önemli yapıtlarını tanımak ve bunları, edebiyat eleştiri yöntemlerini tatbik ederek analiz etmek. |
Dersin İçeriği | Yazınsal eleştiri yöntemleri ve roman analizi hakkında verilen temel bilgiler derinleştirilecek ve incelenen kuram ve yöntemler Almanca edebiyatın roman türündeki önemli metinleri üzerinde tatbik edilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | ) Öğrenciler, Alman, Avusturya ve İsviçre yazınının önde gelen yazarlarını ve yapıtlarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
2 | Öğrenciler, roman türündeki yapıtlar üzerinde yapılmış yüksek lisans tezlerindeki analiz çalışmalarını inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
3 | Öğrenciler Almanca edebiyatın roman türündeki önemli yapıtlarını okur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
4 | Öğrenciler, roman türündeki bir yapıtı hangi eleştiri yöntemleriyle eleştirmek gerektiğini gerekçeleriyle açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, |
5 | Öğrenciler, yazınsal yapıtları uygun yorumlama teknikleriyle analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
6 | Öğrenciler, çalışmalarını sözlü olarak sunar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Edebiyat Bilimi Eleştiri Kuramları | |
2 | Roman Analizine Giriş | |
3 | Roman Analizine giriş | |
4 | Roman Analizine Giriş | |
5 | Roman Analizi Üzerine Yapılan Akademik Çalışmaların Değerlendirilmesi | |
6 | Roman Analizi Üzerine Yapılan Akademik Çalışmaların Değerlendirilmesi | |
7 | Roman Analizi Sunumları | |
8 | Roman Analizi Sunumları | |
9 | Roman Analizi Sunumları | |
10 | Roman Analizi Sunumları | |
11 | Roman Analizi Sunumları | |
12 | Roman Analizi Sunumları | |
13 | Roman Analizi Sunumları | |
14 | Roman Analizi Sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders ile ilgili makaleler |
Ders Kaynakları | -Angelika Corbineau-Hoffmann: Die Analyse literarischer Texte -Cordula Kahrmann. Günter Reiss, Erzaehltextanalyse -Franz Stanzel, Theorie des Erzaehlens -Jürgen Petersen, Einführung in die neuere deutsche Literaturwissenschaft
- Jürgen Petersen, Der deutsche Roman der Moderne -Jost Schneider, Einführung in die Roman-Analyse -Mehmet Rifat, Roman Kurgusu ve Yapısal Çözümleme -Fatih Tepebaşılı, Roman İncelemesine Giriş -Fatma Erkman-Akerson, Edebiyat ve Kuramlar - Fatih Tepebaşılı, Edebiyat ve Roman -Umberto Eco, Açık Yapıt -Umberto Eco, Yorum ve Aşırı Yorum -Tzevetan Todorov, Edebiyat Kavramı -Ahmet Sarı, Psikanaliz ve Edebiyat -Metin Toprak, Hermeneutik ve Edebiyat -Elizabeth und H. Frenzel, Daten der deutschen Dichtung, Bd. I-II -Kurt Rothmann, Kleine Geschichte der deutschen Literatur -Franz Kafka -Hermann Hesse - Günter Grass -Patrick Süskind -Peter Handke -Christa Wolf - Stefan Zweig -Rainer M. Rilke -Max Frisch -Thomas Mann -Heinrich Mann -Ingeborg Bachmann -Brigitte Schweiger -Barbara Frischmuth - Elias Canetti -Arthur Schnitzler -Bertolt Brecht -Heinrich Böll -Martin Walser -Peter Weiss -Robert Schneider - Alfred Döblin -Sten Nadolny -Thomas Bernhard -Ulrich Plenzdorff -Michael Ende |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | X | |||||
6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | X | |||||
8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | X | |||||
10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 50 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |