Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İş Sağlığı ve Çalışma Güvenliği | BIY 225 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HATİCE TUNCA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi KENAN TUNÇ, |
Dersin Yardımcıları | BÖLÜM ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Biyologlar için İş sağlığı ve Güvenliği kavramının dünyadaki ve ülkemizdeki tarihsel gelişimi, bugünkü iş güvenliği uygulamaları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği | İş sağlığı ve güvenliğinin tarihi gelişimi, iş ve işçi hukuku iş kazası ve meslek hastalıkları ve maliyeti, Ergonomi, Çalışma alanında iş güvenliği, iş güvenliğinde temel unsurlar, tehlikelerin kaynakları, iş sağlığı kavramı, güvenliği bozan olaylar: yangın, deprem ve sel, İlk yardım. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1) İş güvenliği ve işçi sağlığı kavramlarını tanımlayabilir ve analiz edebilir. | ||
2 | İş kazaları, çeşitleri, meslek hastalıkları ve korunma yollarını analiz edebilir | ||
3 | İş Hukuku temel kavramlarını bilir ve analiz edebilir | ||
4 | İşyerindeki çalışma ortamlarını ergonomiye uyarlayabilir. | ||
5 | ) Çalışma ortamlarında kullanılan elektrikli ve elektriksiz el aletleriyle çalışmalarda iş güvenliği temel kurallarını analiz edebilir | ||
6 | 6) Kişisel koruyucu donanımlarını tanımlayabilir ve KKD kullanımının önemini analiz edebilir | ||
7 | İlkyardım kavramını bilir ve ilk yardımda uygulanacak kuralları analiz edebilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İş Saglıgı ve Güvenliği dersi ders notu |
Ders Kaynakları | 1.İş güvenliği CASGEM notları, 2. İş sağlığı ve güvenliği, İMO notları 3.İş Güvenliği, Ercüment DİZDAR, ABP Yayınevi, 2010. 4.İş Güvenliği ve Sağlığı, Abdulvahap YİĞİT, Alfa Aktüel, 2008. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme | X | |||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme | X | |||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma | X | |||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma | X | |||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma | X | |||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|