Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre Sorunları ve Çözümleri | BIY 215 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ UZUN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Günümüz dünyasının ekolojik sorunları ve çözümlerini bilerek sürdürülebilir kalkınma sürecine bireysel olarak katkı sağlanması |
Dersin İçeriği | Ekosferin unsurları, doğal bitki örtüsünün tahribi, azalan tür çeşitliliği, toprak kaybı, su kirliliği, küresel ısınmanın sonuçları, ozon tabakasının incelmesi, nüfus artışı ve çözümleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ekosferin hangi canlı ve cansız öğelerden oluştuğunu bilir | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
2 | Kimyasal madde döngüsü ve enerji akışının önemini kavrar | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
3 | Sürdürülebilir kalkınmanın çevre sağlığı açısından önemini anlar | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
4 | Çevre koruma bilincine sahip olur | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
5 | Temel ekolojik kavramları öğrenme | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
6 | Ekolojik dengeyi öğrenme | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaşam dünyalarında ekolojik dengelerin bozulması | |
2 | Çevre kirliliği sorunu ve ekolojik sonuçları | |
3 | Doğal bitki örtüsünün tahribi, ekolojik sonuçları ve koruma çareleri | |
4 | Biyolojik çeşitliliğin korunması | |
5 | Toprak kaynaklarının önemi | |
6 | Toprak korunmasına ilişkin önlemler | |
7 | Su kaynaklarının azalmasına ilişkin ekolojik sorunlar | |
8 | Su gereksiniminin karşılanması için alınacak önlemler | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Küresel ısınma ve ekolojik sonuçları | |
11 | Küresel ısınmaya karşı alınabilecek önlemler | |
12 | Ozon tabakasının incelmesi ve ekolojik sonuçları | |
13 | Ozon tabakasının korunması için alınabilecek önlemler | |
14 | Hızlı nüfus artışı ve yarattığı sorunlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Prof. Dr. Necmettin Çepel, “Ekolojik Sorunlar ve Çözümleri” TUBİTAK yayınları, Ankara, 2003 2. Prof. Dr. Ahmet Kocatas, “Ekoloji ve Çevre Biyolojisi”, Ege Üniversitesi Basımevi, 1996 3. Eugene P. Odum ve Gary W. Barret, “Ekoloji’nin Temel İlkeleri (Çeviri Editörü: Prof. Dr. Kani IŞIK)”, Palme yayıncılık, Ankara, 2008. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme | X | |||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme | X | |||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma | X | |||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma | X | |||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma | X | |||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 5 |
2. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |